מלגות לסטודנטיות מצטיינות בטכניון

DELL EMC ואינטל העניקו מלגות הצטיינות לסטודנטיות בפקולטות למדעי המחשב והנדסת חשמל בטכניון

פרופ' דן גייגר דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון עם הסטודנטיות זוכות המלגה

פרופ’ דן גייגר דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון עם הסטודנטיות זוכות המלגה

בטקס השתתפו ד”ר ארנה ברי סגנית נשיא DELL EMC ומנכ”לית מרכז המצוינות בישראל, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל קרין איבשיץ סגל ודיקני הפקולטות בטכניון

בשבוע שעבר התקיים בטכניון טקס חלוקת מלגות לסטודנטיות מצטיינות במדעי המחשב ובהנדסת חשמל. הטקס התקיים בהשתתפות דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ’ דן גייגר, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל פרופ’ נחום שימקין, סגנית נשיא DELL EMC ומנכ”לית מרכז המצוינות בישראל ד”ר ארנה ברי ומנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל קרין איבשיץ סגל. את האירוע הנחתה פרופ’-משנה קרן צנזור הלל, האחראית על עידוד נשים למצוינות בפקולטה למדעי המחשב, שאמרה: “חשוב לנו לציין את ההצטיינות שלכן כדי להגדיל את מספר הנשים בשתי הפקולטות.”

“אין לנו מחסור בסטודנטיות מצטיינות בפקולטה למדעי המחשב,” אמר בטקס פרופ’ גייגר, “ובכל זאת אנחנו מקפידים על הפרס המיוחד הזה משום שכיום עדיין קיימת הטיה מובנית כלפי נשים ומיעוטים. הדוגמה האישית של קרין וארנה, שהסכימו לבוא לכאן היום, היא מנוף נוסף להתגברות על ההטיות המושרשות האלה.”

 

מימין לשמאל : פרופ' דן גייגר, ד"ר ארנה ברי, קרין איבשיץ סגל ופרופ' נחום שימקין

מימין לשמאל : פרופ’ דן גייגר, ד”ר ארנה ברי, קרין איבשיץ סגל ופרופ’ נחום שימקין

ד”ר ארנה ברי סיפרה כי בתקופת עבודתה כמדענית הראשית במשרד התמ”ת כי אנשים רבים נכנסו  למשרד שלה  ושאלו ‘איפה המדען הראשי?’. “למזלי לא הייתי רגישה מדי לכל  התגובות  שקיבלתי במהלך חיי המקצועיים, בגלל היותי אישה. יש בעיה אמיתית בכך שנשים לא מבקשות לקבל תפקידים ולא מגישות מועמדות למשרה שלדעתן הן  אינן עונות לדרישותיה  במאה אחוז. לכן, אם אנחנו רוצים נשים, ואנשים מתרבויות שונות, עלינו להעריך אותם גם אם הם אינם מעריכים את עצמם מספיק. עלינו להעריך ולקדם אנשים לפי יכולותיהם ולא לפי שום קריטריון אחר.”


בוגרת הטכניון קרין איבשיץ סגל
, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, אמרה כי “אינטל היא כיום חברת מידע שמתעניינת בכל תחום שיש בו הרבה דאטה, לדוגמה מכוניות אוטונומיות. העיסוק שלנו בדאטה מהיבטים שונים – חישוב, חישה, תקשורת מהירה ובינה מלאכותית – מחייבת אותנו להשקיע בקשרים עם האקדמיה.” איבשיץ סגל, שהצטרפה לאינטל בשנת 2001, אמרה לסטודנטיות המצטיינות כי “חשוב להתייחס לכל קושי כאל הזדמנות. חשוב להבין גם שאי אפשר לעשות מהפכות לבד ולכן הסוד הוא תמיד לאסוף סביבכן אנשים מעולים מתחומים שונים ולבנות צוות מנצח. לעתים המהפכה לא נובעת מהמצאה ספציפית אלא מהחיבור בין טכנולוגיות קיימות ורעיונות קיימים, ולכן חשוב תמיד לנסות ‘לחבר את הנקודות’. לשם כך דרושת עבודת נטוורקינג, שעבור הגברים היא דבר טבעי אבל אנחנו הנשים, צריכות יותר להשקיע בה.”


הסטודנטיות הזוכות:

במלגות DELL-EMC זכו הסטודנטיות:
אלומה ברזלי, לינוי פניאס, נעמי רבקין ושובל משעל מהפקולטה להנדסת חשמל.
נוגה בר, נעה ברטמן ועפרי ריפס מהפקולטה למדעי המחשב.

במלגת אינטל זכו הסטודנטיות:
שרון רכניץ (תואר שני בהנחיית  פרופ’-משנה יובל יעיש) ורותם כהן צדק מהפקולטה להנדסת חשמל.
רנא שחות (תואר שני בהנחיית פרופ’ רועי פרידמן) ותסנים קאסם מהפקולטה למדעי המחשב.

ד"ר ארנה ברי סגנית נשיא DELL EMC נואמת בטקס

ד”ר ארנה ברי סגנית נשיא DELL EMC נואמת בטקס

קרין איבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל בטקס

קרין איבשיץ סגל, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל בטקס

הסטודנטיות זוכות מלגת אינטל עם דיקני הפקולטות ועם  קרין איבשיץ סגל ומריאנה וקסמן מאינטל

הסטודנטיות זוכות מלגת אינטל עם דיקני הפקולטות ועם קרין איבשיץ סגל ומריאנה וקסמן מאינטל

פרופ' נחום שימקין דיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון עם הסטודנטיות זוכות המלגה.

פרופ’ נחום שימקין דיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון עם הסטודנטיות זוכות המלגה.