מושל אילינוי בביקור בטכניון

המושל ברוס ראונר ונשיא אוניברסיטת אילינוי טימוטי קילין חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה מחקרי -אקדמי עם הטכניון

מימין לשמאל: נשיא אוניברסיטת אילינוי טימוטי קילין, המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' וויין קפלן ומושל אילינוי ברוס ראונר

מימין לשמאל: נשיא אוניברסיטת אילינוי טימוטי קילין, המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן ומושל אילינוי ברוס ראונר

בשבוע שעבר נחתם בטכניון מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין הטכניון ואוניברסיטת אילינוי. על ההסכם חתמו המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן, מושל אילינוי ברוס ראונר ונשיא אוניברסיטת אילינוי טימוטי קילין. “כפי שאתם רוצים לשפר את חייהם של תושבי ישראל, אנחנו רוצים לשפר את איכות חייהם של התושבים שלנו,” אמר בטקס מושל אילינוי. “שיתוף הפעולה החדש ישרת את כולנו, והשלם יהיה גדול מסכום חלקיו. יש בינינו מכנה משותף רחב מאוד – היסטוריה רבת שנים, חזון שאפתני ותשוקה לקדם את האנושות.”

המשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופ’ וויין קפלן, אמר כי “כיום ברור שפיתוחן של טכנולוגיות משמעותיות אינו אפשרי בלי הבסיס הרחב של המדע הבסיסי. המטרה של הטכניון היא לשמור על איזון בין המחקר הבסיסי ליישום, וזאת תוך כדי הצבת טובתה של מדינת ישראל כמרכיב מרכזי באסטרטגיית המחקר והפיתוח שלנו.” הוא הציג את האסטרטגיה הגלובלית של הטכניון, שבמרכזה הקמתם של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בניו יורק ושל מכון גואנגדונג-טכניון שייחנך בסין בחודש הבא.

לאחר הטקס נפגש המושל עם ראש עיריית חיפה יונה יהב ועם בכירים נוספים מהטכניון ובהם המשנה הבכיר לנשיא פרופ’ אדם שורץ, ד”ר גבריאל שמר מהיחידה העסקית (T3), פרופ’ כרמל דומשלק מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע”ש דוידסון וראש מרכז המחקר לאבטחת סייבר ע”ש הירושי פוג’יווארה בטכניון פרופ’ אלי ביהם.

אוניברסיטת אילינוי (University of Illinois System) היא למעשה מאגד של אוניברסיטאות ומכונים שכבר הכשיר כ-700 אלף בוגרים וכיום לומדים בו יותר מ-80 אלף סטודנטים. נשיא האוניברסיטה טימוטי קילין אמר בביקור: “כמו הטכניון, אנחנו חותרים למצוינות. לנו יש יתרון של גודל ולכם יש יתרונות אחרים – למשל המהירות שבה אתם מתרגמים מחקרים ליישומים ומביאים מוצר לשוק. אין לי ספק שכל הצדדים ירוויחו משיתוף הפעולה בינינו.”