הנבחרים – פרסים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים

הסטודנטיות יפעת שני ואלה ריכנטל זכו במקומות הראשונים בפרס רייסקין ובפרס אדמוני

יפעת שני מציגה את הפרויקט

שני פרסים מרכזיים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. הפרסים חולקו במסגרת “הנבחרים” – התחרות השנתית לעבודות סטודנטים שהתקיימה בפקולטה ביום ראשון, 29 באוקטובר.

את הארוע, שבו חולקו עשרות פרסים על פרויקטים מצטיינים, הנחתה פרופ’-משנה דפנה פישר-גבירצמן. דיקנית הפקולטה פרופ’ איריס ערבות אמרה כי “הארוע הזה, שמציין את פתיחת שנת הלימודים בפקולטה, חוגג גם את העבודות המצטיינות של השנה שעברה. אני מודה מאוד לתורמי הפרסים, שכן הפרסים מסמנים את המצוינות ומעודדים אותה. אתם, בוגרי הפקולטה המקבלים את הפרסים, תשפיעו על דמותה של הסביבה הבנויה בעולם עירוני צפוף וטכנולוגי המתמודד עם אתגרים סביבתיים עצומים. ארכיטקטורה ואדריכלות נוף נוגעות בסוגיות רבות ובהן התייעלות אנרגטית, צדק חברתי ואמפטיה בעולם טכנולוגי.”

בפרס אלימלך אדמוני באדריכלות נוף זכתה אלה ריכנטל, העובדת כיום במשרד שלמה אהרונסון אדריכלים בירושלים.  היא גדלה באור יהודה ולאחר שנת שירות בפנימיית “מצפה ים” שירתה כמדריכת טיולים בבית ספר שדה הר הנגב במצפה רמון. לאחר סמסטר לימודים ב”מכון ערבה” בקטורה החלה את לימודיה בטכניון “מתוך אהבה לסביבה, לעיצוב ולחברה ומתוך רצון לקחת חלק ביצירת סביבות חיים חדשות הנובעות מתוך גישה רגישה והוליסטית.” הפרויקט הזוכה, OUT OF WATER, ממוקד בתכנון משאב המים כבסיס למינוף קהילה מדברית מוחלשת. זאת דרך המקרה של הכפר הפלסטיני עוג’ה הסמוך ליריחו. לדברי ריכנטל, “למרות היותה של ישראל מדינה מובילה בהשבת מים לחקלאות, החקלאות הפלסטינית בבקעה מסתמכת רק על מקורות מים שפירים. התוכנית שלי מציעה אסטרטגיה לחיזוק החקלאות וכלכלת הכפר, שימור התרבות המקומית ומינוף ערכים סביבתיים – דרך המים.”

במקום השני בפרס אדמוני זכתה עדי אלמליח (“עבודה עברית זרה”) ובמקום השלישי חן פררה (חקלאות עירונית בפתח תקווה).

במקום הראשון בפרס רייסקין ע”ש ליאון וישראל רייסקי, זכתה יפעת שני, עם  פרויקט העוסק ביכולתה של אדריכלות לשקף ולייצר מציאות חברתית. מקרה הבוחן הוא הקיבוץ המשתנה. בעבודתה בוחנת שני את השאלה כיצד אפשר “לפרק ולבנות מחדש” את הקיבוץ כך שיתאים לדפוסי השיתופיות החדשים בעידן ההפרטה. היא מציעה ליצור מרחב המאזן בין הצורך בפרטיות  לבין הצורך בשמירה על חברה שיתופית על כל יתרונותיה.

במקום השני בפרס רייסקין זכתה חלי הרשקוביץ (תכנון חדש למגורי הבדואים בנגב) ובמקום השלישי רים שורוש (התחדשות עירונית בעיר התחתית בחיפה).

אלה ריכנטל

אלה ריכנטל

אלה ריכנטל: תוכנית אב לאזור עוג’ה, המתבססת על משאב המים

יפעת שני והצגה של פירוק מגורי בוגרים וחיבורם מחדש לחדר האוכל. הדשא הגדול, הסמוך לחדר האוכל, מוגדר מחדש כתחום מובחן ופתוח למפגש ולהתאספות.

יפעת שני: הצגה של פירוק מגורי הבוגרים בקיבוץ וחיבורם מחדש לחדר האוכל

יפעת שני

יפעת שני