פתיחת שנת הלימודים תשע”ח

2,000 סטודנטים חדשים יחלו את לימודיהם בטכניון
הפקולטות המבוקשות ביותר לתואר ראשון הן רפואה, הנדסת חשמל, מדעי המחשב, הנדסה אזרחית והנדסת מכונות

לראשונה בטכניון: 40% אחוז מכלל הסטודנטים לתואר ראשון – נשים

שנת הלימודים תשע”ח תפתח בטכניון ביום א’ (22.10). השנה לומדים בקמפוס הטכניון בחיפה כ-14,000 סטודנטים ב-18 פקולטות, מתוכם 9,236 סטודנטים לתואר ראשון והיתר סטודנטים לתארים מתקדמים, מתוכם 1,142 לתואר דוקטור. השנה, פתח הטכניון את שנת הלימודים האקדמית גם בשלוחות הטכניון בעולם – בניו יורק ובסין. בחודש שעבר נחנך בניו יורק הקמפוס הקבוע של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס – מכון למחקר מדעי-הנדסי יישומי בלב מנהטן, ובכך הפך הטכניון לאוניברסיטה הראשונה בעולם שאיננה אמריקאית המעניקה תואר אקדמי על אדמת ארצות הברית.
במקביל, בסין החלו את לימודיהם במכון טכניון-גואנגדונג(GTIIT)  220  סטודנטים. מכון טכניון-גואנגדונג, האוניברסיטה הישראלית הראשונה בסין, ייחנך באופן רשמי בדצמבר הקרוב. המכון, שהוקם בסמוך לקמפוס אוניברסיטת שנטאו במחוז גוואנדונג בדרום מזרח סין, יהיה אוניברסיטת מחקר איכותית, ותוכניות ההוראה והמחקר בשנים הראשונות יתמקדו באיכות הסביבה.

בעשור האחרון חל גידול משמעותי באחוז הסטודנטיות הבוחרות בלימודים אקדמיים בתחומי המדעים וההנדסה, והשנה עומד אחוז הנשים מכלל הסטודנטים לתואר ראשון בטכניון על 40%. שיעור הסטודנטיות החדשות גבוה במיוחד בקרב בני המיעוטים – 53%.

קרינה פלטושין מאשקלון מתחילה השנה את לימודיה בפקולטה לביולוגיה. לדבריה, “החלטתי לבחור בטכניון בגלל השם הבינלאומי שלו והבנתי שהתואר בטכניון פותח דלתות. אני מאחלת לעצמי שאמצא חברים חדשים, שאקבל ציונים טובים ושאסיים את התואר בהצלחה. אני לא יודעת מה אעשה בעתיד אבל בטוחה שאמשיך ללימודי תואר שני.”

למיכל דובז’יק מכפר סבא ולגל סידי ממודיעין זהו היום הראשון ללימודי הנדסת התוכנה בפקולטה למדעי המחשב. שתיהן מתרגשות מהיום הראשון בטכניון. “בחרתי בלימודים בטכניון בשל מעמדו היוקרתי ורמת הלימודים הגבוהה. אני יודעת שיהיה לי קשה אבל מקווה שאצליח להסתדר,” אמרה מיכל.

“היום אתם מצטרפים למשפחת הטכניון, משפחה חזקה הכוללת כבר ארבעה דורות,” אמר המשנה לנשיא הטכניון פרופ’ אדם שורץ בטקס פתיחת שנת הלימודים. “הטכניון נוסד במטרה להכשיר את המהנדסים שיבנו את המדינה, ובהמשך הרחיב את פעילותו מתוך הבנה שהכשרה בסיסית בהנדסה אינה מספקת ויש צורך ביסודות מדעיים חזקים. כך הפך הטכניון לאוניברסיטת מחקר מובילה ברמה הלאומית והעולמית.”

“העולם החדש זקוק לכלים חדשים,” הוסיף פרופ’ שורץ, “זהו עולם דיגיטלי שבו המחשבים חיוניים בכל תחום, לא רק במדעי המחשב, וההצלחה בעולם הטכנולוגי מושתת לא רק על כישרון אלא גם על מגוון אנושי רחב. המשאבים המהותיים שנעניק לכם הם יכולת חשיבה, התמודדות עם בעיות, ונכונות לשבת כל הלילה על משהו שלא הצלחתם לפתור. הטכניון הוא מקום של אנשים חושבים וסקרנים שיובילו בעתיד את המשק הישראלי ואת העולם כולו. נכון שאתם רק בתחילת התואר הראשון, אבל אני קורא לכם להתחיל לחשוב כבר במהלך התואר על תארים מתקדמים. מדי שנה מסיימים את לימודי ההנדסה כחצי מיליון איש בסין ובהודו. רבים מהם אינם פחות חכמים מכם, והערך המוסף שלנו הוא התארים המתקדמים שמביאים איתם העמקה מחקרית והבנה רחבה יותר, יתרונות שבאים לידי ביטוי בשוק העבודה.”

את טקס פתיחת השנה הנחתה פרופ’ אורית חזן, דיקנית לימודי הסמכה בטכניון, שאמרה לסטודנטים: “היום מתחיל פרק חשוב בחייכם לא רק בהיבט האקדמי אלא גם בהיבטים רבים אחרים. הצטרפתם למוסד אקדמי מוביל בעולם בהנדסה ובמדעים, וכאן תקבלו את ההכשרה הטובה ביותר. בסקר סטודנטים שערכנו גילינו שסטודנטים מעדיפים ללמוד בטכניון משלוש סיבות עיקריות: המוניטין של הטכניון, רמת הלימוד הגבוהה והאווירה בקמפוס. לכן חשוב לנו שתתמקדו בלימודים אבל מדי פעם תרימו את הראש מהמחשב, תסתכלו סביב, תהנו משלל הפעילויות שמציע הטכניון ותחשבו היכן גם אתם יכולים לתרום.”

דיקן הסטודנטים פרופ’ בני נתן, אמר: “אתם מגיעים היום לטכניון אחר מכפי שהיה פעם. בטכניון של היום יש פעילות מגוונת מאוד מחוץ לזו האקדמית וחיי חברה עשירים. חשוב שתזכרו שאנחנו כאן בשבילכם בלשכת הדיקן. חוכמה אמיתית היא גם לדעת לבקש עזרה, ואם תצטרכו עזרה בכל נושא – במעונות, במלגות ובהלוואות, בסיוע אקדמי, בליווי פסיכולוגי וכו’ – אתם מוזמנים לבוא אלינו.”

יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון עומר עמית אמר כי “הטכניון הוא מקום נפלא, כפי שמראה גם סקר הסטודנטים הארצי. שביעות הרצון בטכניון היא הגבוהה ביותר בישראל, והוא גם המוסד שרוב הסטודנטים בישראל ממליצים ללמוד בו. נבחרות הספורט של הטכניון הן המובילות בתחרויות הספורט האוניברסיטאיות וכאן נמצא חדר הכושר הטוב ביותר באקדמיה והבריכה האולימפית היחידה בצפון. אתם מוזמנים ליהנות מחוגי הספורט, ממופעי המוזיקה, מהפאב בבית הסטודנטים ומשאר הדברים הנהדרים שיש לטכניון להציע לכם. הלימודים לא יהיו קלים, זה בטוח, וכולכם תחוו פה ושם גם כשלונות, אבל כאן תלמדו להתגבר עליהם ולהצליח.”

 

לתמונות מטקס פתיחת השנה לסטודנטים החדשים שהתקיים אתמול בטכניון

פתיחת שנת הלימודים תשע"ח פתיחת שנת הלימודים תשע"ח פתיחת שנת הלימודים תשע"ח פתיחת שנת הלימודים תשע"ח