היעד: טיפול מניעתי למחלות אוטואימוניות

נבחרת הטכניון תשתתף בשבוע הבא בתחרות הסטודנטים הבינלאומית לביולוגיה סינתטית – iGEM

קבוצת הטכניון לתחרות iGEM 2017. מימין לשמאל – שורה ראשונה: נועה, שיר, דנה, יהודה וסאלי. שורה שנייה: הדר, מאיה, מאי ונופר.

קבוצת הטכניון לתחרות iGEM 2017. מימין לשמאל – שורה ראשונה: נועה, שיר, דנה, יהודה וסאלי. שורה שנייה: הדר, מאיה, מאי ונופר.

נבחרת הטכניון ובה תשעה סטודנטים תצא בשבוע הבא לבוסטון, ארה”ב כדי להשתתף בתחרות הסטודנטים הבינלאומית לביולוגיה סינתטית – iGEM.

iGEM היא תחרות בינלאומית בנושא ביולוגיה סינתטית, שמטרתה פיתוח מוצרים המבוססים על יצירה של מערכות ביולוגיות חדשות והפעלתן בתאים חיים. המתמודדים בתחרות נדרשים להגיש הצעת מחקר, לבצע מחקר עצמאי, לגייס את המימון הנדרש ולהציג את התוצאות בגמר.

התחרות, שתתקיים בתאריכים 13-9 בנובמבר, הפכה זה מכבר לאירוע משמעותי מאוד בעולם המדע ויתמודדו בה יותר מ-330 קבוצות סטודנטים מאוניברסיטאות מכל רחבי העולם. עד היום השתתפו בתחרות שלוש קבוצות מהטכניון, וכולן זכו במדליות זהב.

השנה פיתחו הסטודנטים מהטכניון טיפול מניעתי (“חיסון”) לאלרגיות ולמחלות אוטואימוניות.

“הפרויקט שלנו עוסק בתחום האימונולוגיה,” הסביר חבר הקבוצה יהודה וקסלר. “המטרה שלנו היא לפתח טיפול מונע למחלות אוטואימוניות ואלרגיות. כיום יש למחלות האלה טיפולים מסוימים, אבל לא טיפולים מניעתיים. הטיפול שפיתחנו יתאים לספקטרום רחב של מחלות משום שהוא ‘מיירט’ את התהליך בשלב מוקדם ומשפיע על חוליה מוקדמת בשרשרת ההתפתחות של המחלה.”

נבחרות iGEM נבחנות גם על פי פעילותן בקהילה, וקבוצת הטכניון עוסקת בהקשר זה בקידום הסובלנות (tolerance) בחברה הישראלית. חברת הקבוצה שיר עובדיה מסבירה כי “הפרויקט המדעי שלנו עוסק בסובלנות של מערכת החיסון לגורמים מסוימים, ולכן החלטנו לעסוק גם בהקשר החברתי בסובלנות.” במהלך הקיץ הם קיימו שני כנסים סביב נושא זה: האחד לנשים חרדיות מהדר הכרמל ומהקריות, שנפגשו עם נשות קריירה חרדיות, והשני לנשים מהקהילות השונות בשפרעם – יהודיות, מוסלמיות ונוצריות.

 

נבחרת הטכניון כוללת תשעה סטודנטים מפקולטות שונות שפיתחו את הפרויקט בהנחיית פרופ’ רועי עמית מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון ובסיועם של חברי הסגל פרופ’ דורון מלמד מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט ופרופ’ אילת ברעם-צברי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, יחד עם פרופ’ צילה צוקרמן, מנהלת היחידה להשתלות מח עצם בקריה הרפואית רמב”ם. הסטודנטים הם נועה אדן – שנה ד’ בהנדסת ביוכנולוגיה ומזון, שיר עובדיה – שנה ד’ בהנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, מאי אשל – שנה ב’ ברפואה, הדר גוטמן – מסיימת תואר בביוכימיה מולקולרית, דנה קדוש – שנה ד’ בהנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, יהודה וקסלר – שנה ג’ בהנדסה ביו-רפואית ורפואה, סאלי קורטם – מסיימת תואר בהנדסה כימית, מאיה אנגל – שנה ד’ בהנדסה ביו-רפואית ונופר פנחס – שנה ד’ הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון.

 

לאתר התחרות לחצו כאן

למפת הקבוצות המשתתפות בתחרות לחצו כאן