אוכלסו המעונות החדשים בטכניון

כ-5000 סטודנטים יגורו במעונות הסטודנטים בטכניון בשנת הלימודים תשע”ח – זהו המספר הגבוה ביותר של פתרונות דיור לסטודנטים בישראל

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה אכלס הטכניון לראשונה את מעונות כפר הסמכה – המעונות היפים והמשוכללים ביותר בישראל, המיועדים לסטודנטים לתואר ראשון. המדובר ב-4 בניינים בני 9 קומות, המכילים 116 דירות ו-488 מיטות. במעונות החדשים, שתכננו האדריכלים יעל וירון גרנות, מתגוררים 448 סטודנטים ו-20 זוגות.

ארבעת בנייני המעונות (בהם גם בניין המעונות ע”ש לאודר) מצוידיים בתשתיות ובטכנולוגיות מתקדמות.

“הטכניון מציע את המספר הגבוה ביותר של פתרונות דיור לסטודנטים בישראל – כ-5,000.” כך אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא. “מעונות הסטודנטים בטכניון הם סמל לסובלנות ולדו קיום שכן גרים בהם אלה לצד אלה, בשוויון מלא, סטודנטים יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ’רקסים, חילונים, דתיים, סטודנטים מישראל ומחו”ל, נשים וגברים. הסטודנטים הם המשאב העיקרי של הטכניון, והם משקיעים זמן רב ומאמץ אדיר בלימודיהם. הגדלה משמעותית של היצע המגורים לסטודנטים תסייע גם בהוזלת מחירי הדיור בארץ.”

נור חסונה, תומר פרץ ומור כחלון הם שלושה סטודנטים המתחילים את לימודי השנה הרביעית בפקולטה להנדסה אזרחית. “המעונות מאוד עוזרים מבחינה כלכלית,” אומרת נור, “כי הדירות בחוץ מאוד יקרות וחוץ משכר דירה צריך לשלם גם חשמל, מים ואינטרנט, שכאן אנחנו מקבלים ללא תשלום. בנוסף, המעונות קרובים לכיתות וכשיש מבחן בתשע מספיק לצאת חמש דקות קודם.” לדברי תומר, “המעונות בטכניון בנויים ברמה גבוהה מאוד, עם חדר כביסה, חדר ישיבות וחוות מחשבים שבה אפשר להדפיס מה שצריך. שכר הדירה כאן מסובסד ולכן אתה יכול לחסוך ולקבל תמורה מלאה. ברגע שאתה גר בתוך הטכניון אתה קרוב לכיתות הלימוד ולמעבדות. זה מקום מאוד שלו, שבו יש לך כל מה שצריך כדי להצליח ולסיים את הלימודים כמו שצריך.”

 

“המעונות האלה נבנו עכשיו והם הכי חדשים בטכניון והכי טובים בארץ,” מוסיף מור. “להסתכל על הנוף ועל מה שאתה רואה ומה שאתה מקבל פה – זה מטורף. בנוסף, הטכניון מציע לסטודנטים אטרקציות וחיי חברה עשירים.”

לסרטון לחץ כאן:

לתמונות:

המעונות החדשים בטכניון

המעונות החדשים בטכניון

המעונות החדשים בטכניון

המעונות החדשים בטכניון

המעונות החדשים בטכניון

המעונות החדשים בטכניון