נעים להכיר: שירה הלוי

נעים להכיר: שירה הלוי

סטודנטית בפקולטה: ארכיטקטורה ובינוי ערים

שנה: רביעית

 

שירה הלוי, סטודנטית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, חזרה באוגוסט משנת לימודים בפוליטכניקו של טורינו במסגרת חילופי סטודנטים. “הרעיון עלה בטיול באנגליה, שם פגשתי שני סטודנטים שהיו בחילופי סטודנטים בלונדון ומיד ידעתי שזה מה שאני רוצה.”

היא הגישה בקשה לחילופי סטודנטים וכך הגיעה לפוליטכניקו. “הדרך ללימודים בטורינו היתה רצופת אתגרים: מילוי טפסים, הכנת קורות חיים, ממוצע 85 (לפחות) בשנים קודמות, ראיון באנגלית ועוד. הטכניון ליווה אותי בבחירת הקורסים, ולשמחתי גם קיבלתי מלגה שסייעה לי בשנה הזאת.”

הלוי שהתה בטורינו במשך שנה ושם השלימה את כל חובות השנה הרביעית. “הרבה מהקורסים בטורינו מקבילים לקורסי השנה הרביעית בטכניון, וכשלא היה קורס מקביל לקחתי קורס דומה. בבחירת הקורסים הייתי די מוגבלת כי נאלצתי לבחור מתוך הקורסים באנגלית, שאינם רבים. בכלל קשה להסתדר פה בלי איטלקית כי רוב התושבים לא ממש מבינים אנגלית. לכן היה חשוב לי לשפר את האיטלקית שלי, אחרי שלמדתי איטלקית למתחילים כבר בארץ.”

במשך השנה התגוררה הלוי בשכונת סן סלבריו בטורינו. “השכונה הזאת לא קרובה לפקולטה אבל בחרתי בה כי היא כיפית וצעירה, עם הרבה סטודנטים ומסעדות וברים, וקרובה למרכז העיר. שילמתי 400 יורו בחודש, כולל חשבונות, בדירה של שני שותפים – בסך הכל מחירים דומים לחיפה.”

החיים בטורינו, היא אומרת, לא יקרים – אפילו קצת יותר זולים מבחיפה – ובחדרי האוכל באוניברסיטה אפשר לקבל ארוחה בפחות משני יורו. “כרטיס נסיעה חופשי בתחבורה ציבורית עלה 21 יורו לחודש, וגם הכניסה למוזיאונים זולה יחסית (30 יורו בשנה) – ויש המון מוזיאונים בעיר ובמחוז של טורינו.”

מחיי החברה בקמפוס היא קצת התאכזבה, שכן “האיטלקים די מגובשים ומדברים ביניהם איטלקית, אז ביליתי רק עם הזרים האחרים ובעיקר עם הישראלים שחיים בטורינו, בעיקר בהתחלה. לשמחתי יש בטורינו קהילה יהודית גדולה – הרביעית בגודלה באיטליה – ושם יש אירועים בחגים וארוחות שישי אז זה נחמד ללכת ולהכיר עוד אנשים.”

הלימודים, לדבריה, היו קלילים יחסית. “אמנם לומדים הרבה שעות אבל אין צורך להגיע לכל השיעורים, והדרישות הרבה יותר נמוכות מבטכניון, כך שהיה לי זמן לטייל בעיר ולהכיר אותה. בסיכומו של דבר אני ממליצה בחום על טורינו, שהיא עיר קסומה ורגועה מאוד לעומת מילאנו למשל. לא סתם נשארתי פה עוד חצי שנה, באמת נהניתי מכל רגע. הכרתי אנשים מדהימים, טיילתי באיטליה וברחבי אירופה (הטיסות כל כך זולות בתוך אירופה!) שיפרתי מאוד את האנגלית שלי ולמדתי לדבר איטלקית, שזה בכלל בונוס. מי שמתעניין מוזמן לפנות אלי בפייסבוק – SHIRA HALEVI.

 

 

תחומים שעשויים לעניין אותך: לימודי הנדסה אזרחית וסביבתיתלימודי ארכיטקטורה ובינוי עריםלימודי כימיה