נאום נשיא הטכניון בטקס חנוכת קורנל-טק

פרופ’ פרץ לביא נשיא הטכניון, ניו יורק

 פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון

פרופ’ פרץ לביא, נשיא הטכניון

“הזדמנות של פעם בדור לבנות אוניברסיטה חדשה בעיר ניו יורק”, אלה היו מילותיו של ראש העיר בלומברג בהזמנתו לאוניברסיטאות מובילות. השתמשתי באותן מילים כדי לספר על הרעיון הנפלא שלו לקבוצת דיקאנים בטכניון. ביקשתי מהם להכין הצעה לתכנית חדשה לתואר שני בניו יורק, שתתאים ליתרונותיה הכלכליים של העיר. בינינו, בזמן שהדגשתי שזו הזדמנות של פעם בחיים, רציתי גם לעודד אותם,

“מכיוון שהסיכוי שלנו לזכות הינו קלוש  – היו נועזים, תנו דרור לדמיונכם כדי לבנות משהו מקורי, חדש, מחוץ לקופסה”. והם עשו זאת.

שערו בנפשכם, לבנות אוניברסיטה חדשה מאפס!

פרופ’ סקורטון וכעת פרופ’ פולאק ואני אסירי תודה לראש העיר בלומברג שנתן לנו הזדמנות יוצאת דופן להגשים את הפנטזיה של כל נשיא אוניברסיטה. הזדמנות זו הגיעה בדיוק בזמן הנכון. אחת הסוגיות הבוערות ביותר שעמן מתמודדים אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים בעולם כולו היא חיפוש אחר הדרך הטובה ביותר להתאים עצמם למהפכה התעשייתית הרביעית – המהפכה הדיגיטלית – עידן המכונה.

באמצעות האינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית והרעיון של רובוטיקה המחליפה כוח אדם, המכונות שלנו מפגינות יכולות שמעולם לא היו ברשותן קודם לכן. משרות שהטכנולוגיה יכולה לשפר פלאים את הפרודוקטיביות שלהן – נמצאות כבר עתה בירידה חדה. אלגוריתמים יכולים כיום לבצע משימות מבוססות תקנים, החוזרות על עצמן, והכרוכות בדפוסי פעולה במהירות גבוהה פי מיליון. חברות עושות יותר כסף ומעסיקות פחות עובדים.

אולם המשרות שמכונות אינן יכולות להחליף, ולא משנה עד כמה יהיו חכמות, הן משרות הדורשות אינטיליגנציה חברתית, יצירתיות ותפיסה – תכונות שאנו שואפים לטפח כאן בקורנל טק, לצד מצוינות במדעים ובהנדסה.

P1410303האתגר שהציב ראש העיר בלומברג היה ישיר ונועז: מטרתנו להפוך את העיר ניו יורק לבירה העולמית של חדשנות טכנולוגית, ואני מחפש אוניברסיטה שתעזור לנו לעשות זאת“.

קורנל והטכניון נענו לאתגר והגו צורה חדשה של אוניברסיטה. אוניברסיטה שאינה תפורה אך ורק לכלכלת ניו יורק, אלא תוכננה לענות על אתגרי המהפכה הדיגיטלית.

קורנל טק והתכניות של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס ייחודיות. זהו מודל מהפכני להשכלה טכנולוגית ברמת תואר שני, המסיר את המחסומים המסורתיים בין דיסיפלינות. מודל זה מבסס עצמו במהירות ומשמש דוגמה למוסד אקדמי המתאים למחצית השנייה של המאה ה- 21.

גבירותיי ורבותיי, הקמפוס שאנו חונכים היום נבנה למען העתיד. ממנו יצאו הרעיונות הגדולים הבאים, חברות חדשות וכישרונות שיגשימו את חזונו של ראש העיר בלומברג עבור ניו יורק. הסטודנטים שלנו ייקחו חלק במהפכה התעשייתית הרביעית ויצטרפו לכלכלה התוססת של ניו יורק.

באמצעות קמפוס מרשים זה, קורנל והטכניון מעבירים מסר ברור: ידע מעשי, אם נזכיר את דבריו של עזרא קורנל, אינו נחות או משני לידע בסיסי – אלו שני צדדיו של אותו המטבע. הבניין שתוכנן בצורה ייחודית וישכן בתוכו גם חברות יאפשר לנו למזג בין אקדמיה לתעשייה תחת קורת גג אחת. הוא יטפח חדשנות, מחקר מתקדם וחברות סטארט אפ לצמיחה כלכלית ולרווחת הכלל.

כדי לסגור מעגל, ברצוני לנצל הזדמנות זו ולהודות לך מקרב לב, ראש העיר בלומברג, בשם הטכניון וקורנל, על החזון, האומץ והנדיבות שלך, על שלקחת רעיון מדהים והפכת אותו למציאות מדהימה.

אסיים בציטוט מדבריו של מחנך יחיד במינו, יאנוש קורצ’אק,

“הדואג לימים זורע חיטים,

הדואג לשנים נוטע עצים,

הדואג לדורות מחנך אנשים”.

לצפייה בנאום:

credited: Cornell University CornellCast

 

 

תחומים שעשויים לעניין אותך: לימודי כימיהלימודי הנדסת תעשייה וניהוללימודי חינוך למדע וטכנולוגיה.