יוצאים אל העולם

15 סטודנטים מ-6 מדינות סיימו את לימודיהם במרכז הבינלאומי בטכניון

15 סטודנטים מ-6 מדינות סיימו את לימודיהם במרכז הבינלאומי בטכניון

“אומרים שאם אתה האדם החכם ביותר בחדר, זה סימן שאינך נמצא בחדר הנכון. כאן הייתי בחדר הנכון, עם האנשים הטובים והחכמים ביותר.” כך סיכמה רבקה סמרלי את ארבע שנות הלימוד שלה במרכז הבינלאומי בטכניון (Technion International). סמרלי, במקור מהעיר רומא באיטליה אמרה כי “ההתחלה לא היתה פשוטה. ההלם ביום הראשון היה עצום, והתקשורת מורכבת. חשבתי שכמו בתיכון, גם כאן אקבל ציונים מעולים – וטעיתי בענק. אבל עד מהרה הפכה הכיתה שלנו לכור היתוך: יחד למדנו, נהנינו וסבלנו והפכנו למשפחה. למדנו כאן עבודה קשה מהי. למדנו שהמאמץ תמיד משתלם.”

סמרלי היא אחת מ-15 סטודנטים שסיימו לאחרונה את לימודיהם במרכז הבינלאומי בטכניון וקיבלו תואר בהנדסה אזרחית במיקוד על הנדסת סביבה וניהול הבנייה. ארבעה מהם מאיטליה, אחת מצרפת, שבעה מסין, אחד מהודו, אחד מגווטמאלה ואחד מיפן. שניים מהם ימשיכו לתואר שני בטכניון ושניים ישתלבו בשוק העבודה בישראל.

את טקס הסיום הנחתה מנהלת המרכז הבינלאומי רונית ליס הכהן. דיקנית לימודי הסמכה פרופ’ אורית חזן בירכה את הבוגרים ואמרה: “כל אחד מכם יוכל להטביע חותם בקהילתו: בשמירת הסביבה, בייצור אנרגיה ירוקה, ביצירת מקומות תעסוקה ודיור ועוד. בכך תמשיכו את המסורת הטכניונית של הפצת הידע המדעי וההנדסי ובשורת החדשנות ברחבי העולם.”

פרופ’ מרק טלסניק, מייסד סניף “מהנדסים ללא גבולות” בטכניון, דיבר על האתגרים שעומדים לפני קהילת המהנדסים העולמית. “אנו חיים בעולם שבו ליותר ממיליארד בני אדם אין גישה למי שתייה ולשני מיליארדים אין גישה לטיפול רפואי,” אמר פרופ’ טלסניק. “אתם, כמהנדסי העתיד, למדתם כאן המון – אבל לא למדתם איך לעבוד עם הידיים, איך להנהיג, איך להצמיח מצפון חברתי. חשוב שגם הדברים האלה ידריכו אתכם בהמשך. אתם יכולים לשנות – לכו ותעשו את זה.”