נחתם מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם שיקגו בתחום המים

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל אמר בטכניון, במעמד החתימה על המסמך, כי “שותפות זו תקדם פתרונות חיוניים למצוקת המים העולמית. לפנינו אתגר טכנולוגי עצום, והדרך להתמודד איתו היא שילוב כוחות בין הטכניון, שהוביל את פיתוחה של מדינת ישראל ומהווה כיום גורם מרכזי בשגשוגה, לבין היכולות שלנו בעבודה בקנה מידה גדול ובתרגומם של מחקרים ליישומים”

חותמים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין הטכניון לעיריית שיקגו בתחום המים. מימין לשמאל : יו"ר קארנט סטיב קלוס, ראש עיריית שיקגו רם עמנואל והמשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' וויין קפלן

חותמים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין הטכניון לעיריית שיקגו בתחום המים. מימין לשמאל : יו”ר קארנט סטיב קלוס, ראש עיריית שיקגו רם עמנואל והמשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל חתם אתמול על מזכר הבנות לשיתוף פעולה ולמחקר משותף בין הטכניון ל-“Current” – קונסורציום למחקר וחדשנות בנושאי מים שהוקם בשיקגו. היוזמה המשותפת תקדם את שיתוף הפעולה בין מוסדות מחקר ואקדמיה בשיקגו לבין הטכניון, במחקר ובמציאת פתרונות לאתגרים עולמיים בתחום המים.

“המזכר יסייע לנו בכתיבתו של הפרק הבא בסיפור המשותף של מדינת ישראל והעיר שיקגו” אמר עמנואל. “המזכר איננו היעד הסופי, אלא המשכם של ידידות ארוכת טווח ושיתוף פעולה פורה. העבודה בצוותא על פיתוח מענה לאתגרים שמציב בפנינו נושא המים תתרום לפיתוח הכלכלי ולבריאות הציבור בישראל ובארה”ב ואף הרבה מעבר לכך”.

המזכר נחתם במהלך ביקורו של ראש עיריית שיקגו בטכניון בראשות משלחת אקדמית וכלכלית גדולה ובה נציגי קארנט (Current) – קונסורציום הפועל משיקגו לטיפוח פתרונות חדשניים למצוקת המים העולמית. חברי המשלחת נפגשו עם מנכ”ל חברת המסחור של הטכניון T3 בני סופר, עם ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון פרופ’ זאב רונאי, עם אנשי המכון לחקר המים ע”ש גרנד פרופ’ אלכס פורמן ופרופ’ אבי אוספלד ועם ראש פרויקט “פורמולה טכניון” דוד דיסקין.

מטעם הטכניון חתם על המסמך המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן, שאמר כי “ראש עיריית שיקגו הגיע לטכניון עם חזון חשוב ומשמעותי: ייסודו של שיתוף פעולה בינלאומי כפלטפורמה לפתרון מצוקת המים העולמית. שיתוף הפעולה הנוכחי מחבר גופים אקדמיים מובילים עם ארגונים מרכזיים בשיקגו ובראשם “קארנט”, ואין לי ספק שהיום אנו מניחים את התשתית לשיתוף פעולה ארוך טווח שיועיל לא רק לטכניון ולשיקגו ואפילו לא רק לישראל ולארצות הברית, אלא לאנושות כולה.”

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל (מימין) עם המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ' וויין קפלן

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל (מימין) עם המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופ’ וויין קפלן

במסגרת הביקור גובשה תכנית התחלתית לתקופה הקרובה (12-6 חודשים), ובהמשך יוחלט על נושאים נוספים שבהם תתמקד השותפות. יו”ר קארנט סטיב קלוס אמר כי “האנושות זקוקה נואשות למי שתייה, והחיבור בין יכולותיו האגדיות של הטכניון ליכולות שלנו יקדם את הפתרונות בתחום חיוני זה. בסופו של דבר, למרות ההבדלים בין משאבי המים בשיקגו ובישראל, האתגרים דומים: טיהור מים, שימוש חוזר במי שופכין, הרחבת השימוש החוזר במים בתעשייה, צמצום סכנות כגון שיטפון עירוני ומחלות שמקורן במים ויצירת מערכות של סינרגיה בין מים, אנרגיה ומזון. שני הצדדים יבחנו נושאים נוספים הקשורים במים ובהם חקלאות, הצפות, מים בתעשייה, תשתיות מים ושילוב של מים ואנרגיה בערים חכמות. המאמץ המשותף צפוי להוביל לפיתוח כלכלי ולהגן על בריאות הציבור הן בישראל והן בארה”ב.”

 

ההסכם ממסד שותפות במדע בסיסי ובמחקר יישומי בתחום המים בין הטכניון לקונסורציום המחקר של קארנט הכולל את הגופים הבאים: אוניברסיטת נורת’ווסטרן, אוניברסיטת שיקגו, אוניברסיטת אילינוי (אורבנה שמפיין), אוניברסיטת אילינוי (שיקגו), תאגיד המים של שיקגו רבתי, מחלקת המים של שיקגו ו-Argonne National Laboratory. פלטפורמת המחקר המשותפת של קארנט והטכניון תחבר את מחקר המים עם פיתוח טכנולוגי, מסחור ופריסה של תעשייה ותשתיות.

 

כחלק משיתוף הפעולה במחקר יפעלו השותפים גם ליצירת מקורות מימון ובהם השקעות עצמיות הנדרשות להתנעת התכנית, גיוס כספים משותף בארה”ב ובישראל (תורמים וקרנות), שותפויות אמריקאיות-ישראליות כגון קרן בירד, גופים כגון משרד האנרגיה האמריקאי וקרן המדע האמריקאית, ומסחור של המוצרים שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה.

בנוסף לחתימה על המזכר והפגישות המקצועיות שהתקיימו במהלך הביקור, ביקרו עמנואל וחברי המשלחת בתערוכה מיוחדת של פרויקטים שנוצרו בידי סטודנטים בטכניון. ראש העיר, שגילה עניין רב בפרויקטים שהוצגו לו, שוחח ארוכות עם הסטודנטים ואף בחן מקרוב את מכונית הפורמולה טכניון שהוצגה לו.

 

תמונה קבוצתית לאחר החתימה על ההסכם. ראש עיריית שיקגו רם עמנואל שלישי משמאל.

תמונה קבוצתית לאחר החתימה על ההסכם. ראש עיריית שיקגו רם עמנואל שלישי משמאל.

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל בוחן מקרוב את מכונית הפורמולה של הטכניון ומקבל הסבר מהסטודנט אלן אלטרי

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל בוחן מקרוב את מכונית הפורמולה של הטכניון ומקבל הסבר מהסטודנט אלן אלטרי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תחומים שעשויים לעניין אותך: לימודי כימיהלימודי הנדסת תעשייה וניהוללימודי הנדסה אזרחית וסביבתית.