פורמולה מנצחת

פורמולהנבחרת "פורמולה טכניון" דורגה בסוף השבוע במקום ה-8 בעולם בתום תחרות "פורמולה סטודנט" באוסטריה. בתחרות התמודדו 35 הנבחרות הטובות בעולם בקטגוריית בעירה. בשבוע הבא תתחרה הנבחרת בתחרות דומה בגרמניה.

לדברי חבר הנבחרת אלן אלטרי, “התחרות מחולקת לחלק הסטטי, שבו אנו מציגים את תהליך התכן, תהליך הייצור והתכנית העסקית, ולמקצים הדינמיים שכוללים מקצה תאוצה, מקצה סקידפד (מניעת החלקה) מקצה אוטוקרוס (נהיגה למרחק קילומטר) ומקצה אנדיורנס (סיבולת), הכולל החלפת נהגים ואורכו 22 קילומטרים. מכוניות מירוץ נדרשות לעמוד בתנאים קשים מאוד, ולכן תכנונן דורש מדע טהור ולא רק ידע מכני. אנחנו שמחים על הדירוג באוסטריה, מתכוננים לתחרות בגרמניה ומעריכים שבשנה הבאה נתחרה גם בקטגוריה החדשה של ‘רכבי מירוץ אוטונומיים'."

זו השנה החמישית שנבחרת הטכניון משתתפת בתחרויות פורמולה סטודנט. פיתוחה של פורמולה טכניון מתנהל במסגרת הקורס "פרויקט תכן מוצר חדש", שאותו מוביל  ד"ר חגי במברגר תחת הנחייתו של פרופסור ראובן כ"ץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות. בפרויקט, שאותו מובילות הפקולטה להנדסת מכונות והפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, משתתפים השנה כחמישים סטודנטים מ-7 פקולטות שונות. בטקס החשיפה שהתקיים לאחרונה בטכניון הוענקו תעודות הוקרה לכמה מחברי הקבוצה – הסטודנטים אלן אלטרי, אור אמסטרדם, יעל חסלבסקי, עומר כהן, טל ליפשיץ ותם מזור.

מכונית הפורמולה החדשה מהווה שדרוג דרמטי של הפורמולה הטכניונית שהתחרתה באירופה בשנה שעברה. בין השאר הוחלפה מערכת ההילוכים הפניאומטית בהילוכים חשמליים, משקל המכונית ירד מ-255 ק"ג ל-175 ק"ג והמנוע הוחלף במנוע חד צילינדרי של KTM. ברכב החדש הותקנה מערכת מתלים אקטיבית המבוססת על חיישני תאוצה. בשתי התחרויות באירופה מתמודדת נבחרת הטכניון מול נבחרות ותיקות ומנוסות הנתמכות על ידי חברות רכב מובילות ובהן BMW, אאודי ופורשה.

פורמולה פורמולה