“ללמוד מהמודל של הטכניון בתחומי המדע והטכנולוגיה”

מזכיר המפלגה של מחוז גואנגדונג הו צ’אנג חואה, (מימין) ונשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא (משמאל)

מזכיר המפלגה של מחוז גואנגדונג הו צ’אנג חואה, (מימין) ונשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא (משמאל). קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

הו צ’אנג חואה, מזכיר המפלגה של מחוז גואנגדונג, הנמנה עם צמרת השלטון בסין, ביקר אתמול בטכניון בראש משלחת בכירים מתחומי האקדמיה והממשל בסין. הביקור הוא ציון דרך בייסוד GTIIT – מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה שייחנך בדצמבר הקרוב בסמוך לעיר שנטאו. בכירים נוספים שהשתתפו בביקור היו מזכיר המפלגה בשנטאו חן ליאנג’יאן ושגריר סין בישראל ג’אנג יונגשין.
“אנו שמחים ונרגשים להיות כאן בטכניון, לאחר שבדצמבר 2015 ביקרתם אותנו בגואנגדונג לרגל הנחת אבן הפינה ל-GTIIT,” אמר המזכיר הו צ’אנג חואה. “גואנגדונג הוא המחוז המוביל בסין מבחינת התוצר המקומי הגולמי (GDP), אולם בתחומי המדע והטכנולוגיה עוד לא הדבקנו את העולם המערבי. אין לנו ספק שרק באמצעות אימוץ מודל דוגמת זה של הטכניון נוכל להצליח, וזה הרעיון שהוביל לייסודו של GTIIT. אנו מודים לנשיא הטכניון פרופ’ לביא ולצוות המוביל את הקמת GTIIT שעושה הכל במסירות ובכישרון.”

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בירך את מזכיר המפלגה הו צ’אנג חואה על ביקורו בטכניון ואמר כי “מכון GTIIT, שהיה לפני שנתיים בגדר חלום בלבד, ייחנך כבר השנה. רק סין יכולה להגשים פרויקט גדול שכזה בתקופה קצרה כל כך, ואנו בטכניון מרגישים שותפים אמיתיים שלכם. יחד עם הצוות המוביל את שיתוף הפעולה החשוב הזה מטעם הטכניון, אנו נמצאים בעיצומו של תהליך גיוס חברי הסגל העתידיים של המכון, הנבחרים על פי הקריטריונים הנהוגים בטכניון כדי שרמת ההוראה במכון החדש לא תיפול מזו של הטכניון.” בסיום דבריו, ציטט נשיא הטכניון את אמרתו המפורסמת של קונפוציוס ואמר “הטכניון שותף שלכם במסע בן אלף מילין, שכבר עשינו בו הרבה יותר מצעד אחד.”
סגנית ומ”מ ראש עיריית חיפה חדוה אלמוג אמרה כי “הקמת GTIIT משתלבת בשורה של שיתופי פעולה בין ישראל למחוז גואנגדונג ובין העיר חיפה לעיר התאומה שנטאו. היא הוסיפה כי סמוך ל-GTIIT יוקם מרכז חדשנות שיסייע לחברות ישראליות להשתלב בשוק הסיני ולשתף פעולה עם חברות מקומיות.”

מזכיר המפלגה ונשיא הטכניון עם נציגי המשלחת מגואנדונג

מזכיר המפלגה ונשיא הטכניון עם נציגי המשלחת מגואנדונג. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

את המועצה להשכלה גבוהה (מל”ג) ייצג בביקור פרופ’ אדו פרלמן, חבר סגל בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון וסגן יו”ר המל”ג . הוא אמר כי “המועצה להשכלה גבוהה פועלת במרץ לגלובליזציה של האקדמיה הישראלית לטובת שיתופי פעולה בינלאומיים, והצלחתם של הטכניון ושל מחוז גואנגדונג בהקמת GTIIT היא סיבה לגאווה, ומודל לאוניברסיטאות נוספות בארץ.”
יזם ההייטק ד”ר יוסי ורדי, המציין החודש 50 שנה לסיום לימודיו בטכניון, אמר כי “הסוד של הטכניון טמון בכך שאינו מסתפק במצוינות מדעית אלא חותר לגישור הפער הקיים בין מדע בסיסי, טכנולוגיה ויזמות. הודות לשאיפה זו היה הטכניון גורם קריטי בהתפתחותה של תעשיית ההייטק הישראלית.”
את הטקס הרשמי שהתקיים באולם הסנט בטכניון הנחה פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. בתום הטקס הציגו הפרופסורים מוריס אייזן, אלכס פורמן וערן פרידלר את מחקריהם הנוגעים לאיכות הסביבה בסין: ניטור זיהומים מתכתיים בקרקע, ממברנות חדשניות לסינון מים ומיחזור מי נגר במחוז גואנגדונג. נושאי איכות הסביבה זוכים לתשומת לב ציבורית רבה בסין ויהוו את אחד מנושאי הליבה במכון הטכנולוגי החדש הנבנה בסין.

בנוסף, סייר מזכיר המפלגה בלב הקמפוס וביקר במרכז למיקרוסקופיית אלקטרוניים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים. הוא קיבל הסבר על המיקרוסקופ טיטאן  (Titan) המאפשר צפייה בחומרים ברמת האטום. ד”ר ירון קאופמן הציג בפני מזכיר המפלגה ונשיא הטכניון את יכולותיו של המיקרוסקופ ואת המחקרים המתקדמים הנערכים באמצעותו.

לינק לאתר GTIIT

http://www.gtiit.edu.cn/en/

 

מזכיר המפלגה ונשיא הטכניון בסיור בקמפוס הטכניון

מזכיר המפלגה ונשיא הטכניון בסיור בקמפוס הטכניון. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

מזכיר המפלגה סוקר את המיקרוסקופ טיטאן  (Titan)במרכז למיקרוסקופיית אלקטרוניים

מזכיר המפלגה סוקר את המיקרוסקופ טיטאן (Titan)במרכז למיקרוסקופיית אלקטרוניים. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון

 

5.מימין לשמאל : מזכיר העיר חיפה ברכה סלע, סגנית ומ"מ ראש עיריית חיפה חדוה אלמוג וסגן יו"ר המל"ג פרופ' אדו פרלמן

מימין לשמאל : מזכיר העיר חיפה ברכה סלע, סגנית ומ”מ ראש עיריית חיפה חדוה אלמוג וסגן יו”ר המל”ג פרופ’ אדו פרלמן. קרדיט צילום : רמי שלוש, דוברות הטכניון