נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון בביקור בטכניון: באנו ללמוד כיצד מתרגמים מחקר מדעי למוצרים יישומיים

הטכניון מעמיק את שיתוף הפעולה עם האקול פוליטכניק: שתי האוניברסיטאות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בין האקסלרטורים שלהן במהלך הביקור

מימין לשמאל: נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא ונשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון

מימין לשמאל: נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא ונשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון

“בצרפת יש חוקרים מעולים ויזמים מצוינים, אבל התרגום של מחקר מדעי למוצרים יישומיים לוקה לעתים בחסר. זה צוואר הבקבוק שלנו, ונשמח ללמוד מכם כיצד מבצעים את התרגום הזה בהצלחה.” כך אמר עמנואל מקרון, שר הכלכלה, התעשייה והדיגיטל של צרפת, בביקורו (א’) בטכניון.

מקרון הגיע לטכניון בראש משלחת עליה נמנו, בין היתר, שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב, נשיא האקול פוליטכניק ז’אק ביו ומשלחת של בכירי תעשייה והיי-טק מצרפת. לדבריו, “באתי לכאן עם כדי לקבל מכם השראה וללמוד כיצד לייצר שיתוף פעולה בין יזמים, מהנדסים, חוקרים ומשקיעים. אין לי ספק שההסכם שאנו חותמים היום יועיל לשני הצדדים, שכן מחקר ושיתוף פעולה הם הדרך לבניית העתיד.”

במהלך הביקור חתמו נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא ונשיא האקול פוליטכניק (École Polytechnique) על הסכם להעמקת שיתוף הפעולה בין האקסלרטורים של שתי האוניברסיטאות – X-Up (אקול פוליטכניק) ו-T-Factor (הטכניון).

מטרת ההסכם היא להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין שני האקסלרטורים באופן שיועיל לשני הצדדים בהיבטים של כוח אדם וקשרים עם משקיעים, מפיצים ושותפים עסקיים וממשלתיים. יזמי הסטארט-אפ בכל אקסלרטור יזכו בגישה לאקסלרטור השני, ויוכלו לבקר במוסד השני במשך שישה שבועות, שבהם יפגשו גורמים מרכזיים בתחומם וירחיבו את קשריהם העסקיים במישור הבינלאומי.

נשיא הטכניון העניק לשר מקרון את מדליית הטכניון ואמר כי חתימת ההסכם היא המשך חשוב להסכם שנחתם בין הטכניון לאקול פוליטכניק בנובמבר 2013: “ההסכם עליו חתמנו היום מעמיק עוד יותר את הקשרים בין האקול פוליטכניק והטכניון. לאחר שהנחנו את היסודות לשותפות בינינו ב-2013, ננצל כעת את המשאבים והניסיון המצטבר של שני המוסדות על מנת לחזק את הכלכלה בשתי המדינות”.

נשיא הפוליטכניק, ז’אק ביו (Jacques Biot), אמר כי “ההסכם הנוכחי, שהוא המשך להסכם שנחתם ב-2013, יאפשר לשני המוסדות להעצים את תמיכתם בייסודן של חברות סטארט-אפ ובפיתוחן – מטרה חשובה ביותר לנו ולטכניון.”

פרופ’ יורם פלטי מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט הציג לאורחים את חברת NovoCure, המפתחת טיפול ייחודי לסרטן. החברה, הפועלת כעת לגייס 300 מיליון דולר בנאסד”ק, הוקמה על ידי פרופ’ פלטי על סמך טכנולוגיה שהוא פיתח בטכניון ועד היום טופלו בטכנולוגיה זו יותר מ-1,600 חולי סרטן המוח.

את האירוע חתמה סקירתה של ד”ר יואל מארק, בוגרת הטכניון, המכהנת כיום כסגנית נשיא ב-Yahoo!  וכמנהלת מרכזי המחקר של החברה בישראל, אודות פריחתם של מרכזי המחקר של החברות הגדולות בחיפה והקשר בינם לבין הטכניון.   לאחר מכן סיירו האורחים במעבדות הטכניון, שם נפגשו עם חוקרים וסטודנטים.

נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון, נושא דברים במהלך ביקורו בטכניון.

נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון, נושא דברים במהלך ביקורו בטכניון.

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא העניק לנשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון את מדליית הטכניון

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא העניק לנשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון את מדליית הטכניון

נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון במעבדה של פרופ' רוני קימל

נשיא צרפת הנבחר, עמנואל מקרון במעבדה של פרופ’ רוני קימל