מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס – סיפור הצלחה

כך אמר נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא בפאנל של ראשי האוניברסיטאות בניו יורק

מימין לשמאל: נשיא אוניברסיטת העיר ניו יורק ג'יימס מיליקן, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, דיקן קורנל טק דן האטנלוקר, נשיא אוניברסיטת ניו יורק אנדרו המילטון, נשיא אוניברסייטת קולומביה לי בולינג'ר והמנחה רייצ'ל האוט

מימין לשמאל: נשיא אוניברסיטת העיר ניו יורק ג’יימס מיליקן, נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא, דיקן קורנל טק דן האטנלוקר, נשיא אוניברסיטת ניו יורק אנדרו המילטון, נשיא אוניברסייטת קולומביה לי בולינג’ר והמנחה רייצ’ל האוט

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא השתתף בשבוע שעבר בפאנל שנערך על ידי ABNY –Association for a Better New York.
בפאנל, שדן בתפקידם של המדעים היישומיים וההשכלה הגבוהה בהנעתה של כלכלת העיר ניו יורק, השתתפו ראשי האוניברסיטאות המובילות בעיר: נשיא אוניברסיטת קולומביה לי בולינג’ר, נשיא אוניברסיטת ניו יורק אנדרו המילטון, דיקאן וסגן פרובוסט קורנל טק דן האטנלוקר, ונשיא אוניברסיטת העיר ניו יורק ג’יימס מיליקן. את הדיון הנחתה רייצ’ל האוט, מנכ”לית חברת 1776 העוסקת בטיפוח חברות סטארט אפ.

ABNY הוא ארגון ללא מטרת רווח שנוסד ב-1972 ופועל מאז לרווחת התושבים, העסקים והמגזרים השונים בעיר ניו יורק. בארגון שותפים מנהיגים ומובילי דעה בתחומים שונים. מטרתו של הארגון היא לפעול לבחינה ולמימוש של רעיונות לקידום העיר. הארגון, שמילא תפקיד מכריע בעקבות המשבר אליו נקלעה העיר ניו יורק בשנות ה-70 וה-80, נודע בזכות מפגשי ה-Power Breakfast שלו, בהם נוטלים חלק מאות אישים מצמרת המגזר הפרטי והציבורי בניו יורק. במסגרת זו נערך גם מפגש הנוכחי, אשר עסק בחיבור בין המדעים היישומיים וההשכלה הגבוהה.

כבר ב-2011 זכו הטכניון ואוניברסיטת קורנל במשותף בתחרות להקמת קמפוס מחקר מדעי-הנדסי-יישומי בעיר, אולם זו הפעם הראשונה שפרופ’ לביא ומר האטנלוקר משתתפים ברב-שיח יחד עם עמיתיהם מהאקדמיה בניו יורק. הדיון התמקד כאמור בחידושים בהשכלה הגבוהה ובהשפעתו הצפויה של מכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס על כלכלת העיר. המכון צפוי לחולל בטווח הארוך פיתוח כלכלי בסך 23 מיליארד דולר ופרופ’ לביא הסביר כיצד תסייע נוכחותו של הטכניון לחזק את הקשר החיוני בין מוסדות ההשכלה בניו יורק לבין קהילות העסקים.

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון

פרופ’ פרץ לביא, נשיא הטכניון

פרופ’ לביא סיפר כי כאשר קיבל מראש העיר ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, את ההזמנה להשתתף בתחרות להקמת הקמפוס, הוא כינס קבוצה של עמיתים, ואמר להם: “יש לכם הזדמנות ליצור משהו ייחודי, יש מאין. לשם כך עלינו להתחיל להכיר את התעשייה והעסקים בעיר ולבנות אוניברסיטה שתשלב סטודנטים באותם ענפים.” פרופ’ לביא אמר כי “עד כה זהו סיפור הצלחה. מכון ג’ייקובס וקורנל טק משכו אליהם חברי סגל יוצאים מן הכלל וסטודנטים מצוינים. בעיני זה אחד הניסויים הגדולים ביותר בהשכלה האקדמית בעידן המודרני.”

כניסתו של מותג הטכניון לניו יורק, באמצעות שיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי חסר תקדים, כבר מחוללת שינוי דרסטי בעיר ופרופ’ לביא מקווה כי הצלחתו של הטכניון במשיכת מגוון רחב של סטודנטים תחלחל גם לקמפוס החדש בארצות הברית. “רבים אינם יודעים ש-21% מהסטודנטים בטכניון הם בני מיעוטים.” אמר פרופ’ לביא,”אנחנו מאמינים כי מגוון הוא המפתח למצוינות אקדמית.”

לפרטים נוספים על הטכניון בניו-יורק ומכון טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס בקרו באתר ats.org/nyc.