המקפלות

סטודנטיות בפקולטה למדעי המחשב בטכניון פיתחו רובוט המקפל כביסה בלחיצת כפתור

מימין לשמאל : הילה לבבי, ספיר כהן ונועה פז צילום : שיצו צלמים, דוברות הטכניון

מימין לשמאל : הילה לבבי, ספיר כהן ונועה פז
צילום : שיצו צלמים, דוברות הטכניון

שלוש סטודנטיות בטכניון פיתחו את iFold Project – רובוט מקפל כביסה. הרובוט פותח על ידי ספיר כהן, נועה פז והילה לבבי במסגרת קורס ארדואינו ו-IOT בפקולטה למדעי המחשב. הקורס בהובלת איתי דברן, המתרגלים: ניצן פרי-חדש, אריאל יחזקאלי, בוריס ואן סוסין ומרינה מינקין, וד”ר ניר לוי מנהל קשרי אקדמיה במיקרוסופט.

הפרויקט הוצג השבוע ביום הפרויקטים השנתי של הפקולטה למדעי המחשב. במסגרת זו הוצגו פרויקטי סטודנטים שפותחו במסגרת המעבדה לפיתוח מערכות ותוכנה בפקולטה.

“האלגוריתמים שפיתחנו מאפשרים למשתמש לבחור בין קיפול בגדים שונים ושיטות קיפול שונות ולקבל תזכורות לנייד על פי רצון המשתמש,” הסבירה נועה פז.

הרובוט בנוי משלוש זרועות, שלושה מנועים ומשטחי פלסטיק המבצעים את הקיפול. המשתמש נדרש להגדיר באפליקציה את סוג הבגד (מכנסיים, חולצה, מגבת קטנה), לפרוש אותו על המכשיר וללחוץ על כפתור. שלוש הסטודנטיות מעידות כי החלק הקשה ביותר בפיתוח המערכת היה הפיתוח המכני. “יש לנו המון נסיון בתוכנה, אבל ההתמודדות עם האתגרים המכניים הייתה מסובכת ודרשה מאיתנו הרבה ניסויים ושיפורים.”

הקורס לתכנות מערכות בסביבת ארדואינו מתקיים בשיתוף עם מיקרוסופט מו”פ, ומאפשר לסטודנטים שימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח. במסגרת הקורס, שנועד לאתגר את הסטודנטים בפרויקטים עצמאיים של בניית מוצר, תכננו הסטודנטים מערכות חכמות המשלבות חומרה ותוכנה בעזרת בקרים מבוססי ארדואינו.

לסרטון המציג את הפרויקט: