עיצוב במגרש הביתי

 

משתתפי BizTEC עם פרופ' בועז גולני סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים

משתתפי BizTEC עם פרופ’ בועז גולני סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים

אפליקציית “ונדליי” לעיצוב-פנים דיגיטלי זכתה במקום הראשון בתחרות BizTEC. התחרות, המנוהלת על ידי צוות סטודנטים במסגרת מרכז ברוניצה בטכניון, הולידה במהלך השנים חברות שגייסו כ-200 מיליון דולר במצטבר
אפליקציית “ונדליי” (Vandelay) היא הרעיון הזוכה בתחרות היזמות BizTEC 2016. האפליקציה, שפותחה על ידי בוגרי הטכניון ניר סדגר מהפקולטה למדעי המחשב וקרן רזניק מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, היא מעצב-פנים דיגיטלי המאפשר לדיירים ולבעלי דירות לעצב את ביתם באופן ידידותי ואינטואיטיבי, תוך שימוש בכלים של מציאות וירטואלית. השם ונדליי (Vandelay) הוא מחווה לג׳ורג׳ קוסטנזה מ”סיינפלד”, שהמציא לעצמו זהות חלופית בשם ארט ונדליי.
בארוע המסכם של תחרות BizTEC, שהתקיים אתמול (ב’) במשרדי מיקרוסופט בהרצליה, קיבלו חברי קבוצת ונדליי את הפרס הראשון – 10,000 דולר – מידיו של פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. פרופ’ גולני איחל לכל משתתפים הצלחה בהמשך וביקש מהם לא לשכוח במהלך הקריירה שלהם את הטכניון – המוסד האקדמי שבו צמחו.
BizTEC, תחרות היזמות הטכנולוגית המובילה בישראל, נוסדה בשנת 2004 ונערכת במסגרת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון. מטרתה: לעודד ולקדם יזמות בקרב קהל הסטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים בארץ. זאת באמצעות תכנית יזמות שבמסגרתה זוכים המשתתפים להרצאות מאנשי מפתח בתעשיית ההייטק, סדנאות והדרכה צמודה ממנטורים מהאקדמיה, מהתעשייה ומענף ההון-סיכון. ארוע השיא של תהליך זה הוא ה-Demo Day, המתקיים במשרדי מיקרוסופט.
לתחרות השנה ניגשו 115 צוותים, שמתוכם הגיעו 12 לקו הגמר והציגו את פיתוחיהם בפני חבר שופטים מקצועי שכלל נציגים מארגונים מגוונים ובהם מיקרוסופט, מיינדאפ – החממה הטכנולוגית החדשה בחיפה, משרד יגאל ארנון ושות’, בנק הפועלים וחברת אורמת. בארוע אתמול נכחו גם מייסדת נטוויז’ן רות אלון, מייסד M-Systems וממציא הדיסק-און-קי דב מורן, המשמש היום כשותף המנהל בקרן הון הסיכון גרוב וונצ’רס, שותף מנהל בקרן הון סיכון סקויה ישראל חיים סדגר, מנכ”לית חברת דירוג האשראי מעלות רונית הראל וכמה מהבוגרים הבולטים של BizTEC .

"ונדליי" הקבוצה הזוכה במקום הראשון. בתמונה מימין לשמאל : גיל הויזמן, ניר סדגר, רפי נוה, פרופ' בועז גולני, דניאל בר שלו, קרן רזניק, עמית שפרן ורונן כהן

“ונדליי” הקבוצה הזוכה במקום הראשון. בתמונה מימין לשמאל : גיל הויזמן, ניר סדגר, רפי נוה, פרופ’ בועז גולני, דניאל בר שלו, קרן רזניק, עמית שפרן ורונן כהן

מוביל היזמות בטכניון רפי נוה אמר כי “מרכז ברוניצה בכלל, ותחרות BizTEC בפרט, פועלים לקידומם של סטודנטים לתחום היזמות.” לדברי מנהלת התחרות דניאל בר שלו “זו הייתה חוויה מדהימה לעבור את התהליך עם הצוותים – משלב ראשוני של רעיון וחלום, תוך כדי צלילה לתוך שווקים שונים, כיוונים רבים, נסיגות והצלחות, ועד ההצגות ב- Demo Day עצמו. אני בטוחה שעוד נשמע עליהם רבות.”
מנכ”ל חברת Precise Decisions גיל הויזמן, המנטור הראשי בתחרות, אמר למשתתפים כי “כל הצוותים שהגיעו לקו הגמר הם צוותים מעולים, אבל עליכם להבין שלא הגעתם לסוף הדרך וכדאי מאוד להמשיך ולהיעזר במנטורים ובאמצעים של מרכז ברוניצה ליזמות העומדים לרשותכם. ”
הזוכים
אפליקציית ונדליי נהגתה כאמור על ידי בוגרי הטכניון ניר סדגר (הפקולטה למדעי המחשב) וקרן רזניק (הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים). “במציאות של היום, עיצוב הבית הוא תהליך ארוך ומייגע, ופעמים רבות התוצאה לא תואמת את הציפיות,” מסבירה רזניק. “לכל אחד מגיע שהבית שלו ייראה כמו החלום שלו, גם בלי לשלם אלפי דולרים; ונדליי הופך את החלום הזה למציאות.”
סדגר ורזניק, שנפגשו לראשונה במרתון היזמות הטכניוני Technion3DS, גייסו לפרויקט את המתכנתים רונן כהן (בוגר הטכניון) ועמית שפרן. “כיום אמנם יש חלופות דיגיטליות בתחום הזה, אבל הן גנריות – כלומר מספקות מעט מאוד דרגות חופש,” אומר סדגר. “כעת אנחנו מציעים למשתמש כלי לעיצוב עצמאי של פנים הבית, תוך התבססות על מספר עצום של חלופות המוצעות לו במהלך השימוש באפליקציה.”
חברי ונדליי יצרו קשר עם חברות נדל”ן גדולות, במטרה לספק להן את השירות שיעצים את כוח המכירה שלהן. הם מדגישים כי העבודה על האפליקציה לא הסתיימה, וכי הכוונה היא שהמשתמש יוכל לסרוק את דירתו במצלמת הטלפון, ועל סמך הסריקה תייצר המערכת מודל תלת ממדי של הדירה שעליו יבצע המשתמש את העיצוב באופן וירטואלי.
במקום השני בתחרות זכה צוות FeelIT – מערכת לבישה (wearable) המנטרת את קצב הלב באמצעות זיהוי שינויים מזעריים בזרימת הדם בעורק. זאת על סמך טכנולוגיה חדשנית שפיתחו הדוקטורנטים מיטל שגב וגדי קונוולינה במעבדתו של פרופ’ חוסאם חאיק בפקולטה להנדסה כימית בטכניון. במקום השלישי זכתה SerVx – פלטפורמה לניטור רציף של פתיחת צוואר הרחם וזיהוי מוקדם של לידה מוקדמת. פיתוחים נוספים שהגיעו לקו הגמר והוצגו אתמול: IOIV – תמיסת שימור חדשנית, המאריכה את חיי המדף של מנות דם תוך שימור איכותן בתקופת האיחסון; Face it – מסיכות הנשמה המתאימות את עצמן לצורת פניו של המטופל וכך מונעות דליפת חמצן; AQBit – פלטפורמת ביג דאטה המשרתת את מבטחי הרכב ואת הנהגים בעת ובעונה אחת; AvantGuard – גרב חכמה שמטרתה למנוע פציעות ספורט בזמן אמת בקרב ספורטאים מקצועיים; SLITLED – מערכת דיגיטלית ניידת לבדיקות עיניים, הנשלטת על ידי רופא מרחוק ובזמן אמת.

12 שנות BizTEC
בכל שנה ניגשות לתחרות BizTEC יותר מ-90 קבוצות, ובמהלך 12 שנות פעילותה סייע מרכז ברוניצה בטכניון בהקמתן של למעלה מ-20 חברות הפועלות כיום בישראל בתחומים טכנולוגיים מגוונים. “אנחנו רואים עקביות מסוימת ב-BizTEC,” אומרת לנה לוין, בוגרת ביזטק וממייסדי Via Surgical (שגייסה השנה 6 מיליון דולר) ו-Polytouch (שנמכרה ב-30 מיליון דולר). “ישי אתר, מייסד Life Bond, זכה בביזטק והיה המנטור שלי, ואני זכיתי בביזטק וכעבור שנה הייתי מנטורית של peekaboo – שזכתה במקום הראשון בשנת 2015. למעשה יש כאן שלושה דורות של זוכים.”

צוות SerVx שזכה במקום השלישי

צוות SerVx שזכה במקום השלישי

צוות FeelIT שזכה במקום השני.

צוות FeelIT שזכה במקום השני.