אנרגיה בשלוש דקות

אביגיל לנדמן, דוקטורנטית בטכניון, זכתה במקום הראשון בתחרות Three Minute Thesis שנערכה באוסטרליה

אביגיל לנדמן

אביגיל לנדמן

אביגיל לנדמן, דוקטורנטית בתוכנית האנרגיה של הטכניון (GTEP), זכתה במקום הראשון בתחרות הרצאות בינלאומית שהתקיימה בבריסביין, אוסטרליה. מדובר בתחרות שבה נדרשים המשתתפים להציג נושא מדעי-טכנולוגי בשלוש דקות בלבד.

עבודת הדוקטורט של לנדמן, בהנחייתם המשותפת של פרופ’ גדעון גרדר מהפקולטה להנדסה כימית ושל פרופ’ אבנר רוטשילד מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים, עוסקת בהפקת מימן באמצעות אנרגיה סולארית. “באופן יותר ספציפי אני מתכננת ומפתחת מערכת שתאפשר שימוש באנרגיה סולארית כדי לפצל מים לחמצן ומימן, כאשר החמצן מיוצר בשדה הסולארי עצמו ואילו המימן מיוצר ישירות אצל משתמש הקצה, למשל בתחנת תדלוק המימן.”

התחרות באוסטרליה (3MT – Three minute thesis) נערכת על ידי האוניברסיטה של קווינסלנד, ולנדמן הגיעה אליה בהמלצת פרופ’ גרדר. לדבריה “עבדנו יחד על התסריט, הקלטנו את הסרטון כאן בטכניון בעזרתו האדיבה של עמי הרטשטיין מהמרכז לקידום ההוראה, ושלחנו אותו לתחרות. לאחר כמה שבועות קיבלתי מייל שבו הודיעו לי כי נבחרתי להיות אחת מ-16 פיינליסטים בתחרות והזמינו אותי להעביר את ההרצאה בבריסביין. בסופו של דבר זכיתי במקום הראשון בקטגוריית אנרגיה, אחת משלוש הקטגוריות בתחרות.”