תשובה דיפלומטית

 

“הידוק הקשרים בין חוקרים מישראל ומאיטליה וחיזוק הקשר עם הטכניון – זו התשובה הטובה ביותר ליוזמות החרם.” כך אמר שגריר איטליה בישראל, מר פרנצ’סקו טאלו, בכנס ישראל-איטליה 2016 בנושא רובוטיקה רפואית ממוקדת-שיקום

פרופ' ענת פישר

פרופ’ ענת פישר

כנס ישראל-איטליה 2016 בנושא “רובוטיקה רפואית בתחום השיקום”, התקיים לאחרונה בקמפוס הטכניון בתל-אביב (קמפוס שרונה) ובו הוצגו ההתפתחויות האחרונות ברובוטיקה רפואית ממוקדת-שיקום. ההרצאות בכנס עסקו בשני תחומים: רובוטיקה מסייעת (Assistive Robotics) המספקת תמיכה יומיומית ומצמצמת את תלותם של אנשים עם מוגבלויות גופניות, ורובוטיקה שיקומית (Rehabilitation Robotics) המסייעת בשיקומן של יכולות מוטוריות שנפגעו.

“שורשים חזקים של שיתוף פעולה”

את משתתפי הכנס בירכו שגריר איטליה בישראל מר פרנצ’סקו טאלו, נשיא לשכת המסחר והתעשייה ישראל-איטליה מר רוני בנטוף, מנהלת רשות המחקר בטכניון גב’ ריטה ברוקשטיין ודיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון פרופ’ יורם הלוי. שגריר איטליה ציין את חשיבותם של דיאלוג פתוח וחופשי ושל החלפת רעיונות, במיוחד נוכח הקריאות הגוברות באיטליה לחרם על ישראל ולהפעלת סנקציות נגדה. “לישראל ולאיטליה שורשים חזקים של שיתוף פעולה,” אמר, “ואנו סבורים כי התשובה הטובה ביותר לגורמים הפועלים כנגד ישראל היא בפעולה ממשית הפוכה: קידום הקשר בין החוקרים המובילים בשתי המדינות והבאתם של חוקרים איטלקים לישראל.”

לאחר סיור היסטורי במתחם שרונה ביקרו האורחים במרכז השיקום של בית החולים ‘שיבא’, שם הם נחשפו, בהדרכתו של ראש המרכז פרופ’ יצחק זיו-נר, ליישומים טכנולוגיים ולמערכות מתקדמות לשיקום בתחומי הרובוטיקה והמציאות המדומה. פרופ’ פישר ציינה כי להצלחת הכנס תרמו הנספח המדעי של שגרירות איטליה מר סטפנו בוקלטי, נציגת משרד התעשייה ישראל-איטליה הגב’ קליילה דה קונסיליו, נציג CNR ITIA מר לורנצו מולינרי וכן הגב’ רונית שניאור והגב’ לאה שטרן מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. הכנס הבא יתקיים במרכז המחקרי לשיקום ב-Lecco איטליה.

איטליה: 70 שנות עצמאות

הכנס בשרונה, שאורגן על ידי הטכניון, הוא אחד מעשרה כנסים שהתקיימו באותו יום ביוזמת שגרירות איטליה בישראל. למחרת, יום העצמאות של איטליה – נאספו כל משתתפי המשלחות במרכז פרס לשלום. “אנו מציינים היום 70 שנות רפובליקה ודמוקרטיה באיטליה ונקודת מפנה בהיסטוריה האיטלקית,” אמרה באירוע שרת החינוך האיטלקית הגב’ סטפניה ג’יאניני. “קיום האירוע במועד זה מסמל את הידידות העמוקה בין איטליה לישראל.”

פרופ' יורם הלוי

פרופ’ יורם הלוי

פרופ' טוּליו טוֹליו

פרופ’ טוּליו טוֹליו

ומר פרנצ'סקו טאלו

ומר פרנצ’סקו טאלו