אוניברסיטת החלל הבינלאומית

הרצאה לזכרו של ג’רלד סופן  –  ד”ר באז אולדרין

יום שלישי, 26 ביולי בשעה 19:30 – אודיטוריום צ’רצ’יל, הטכניון

ד”ר באז אולדרין, נגיד אוניברסיטת החלל הבינלאומית, אפולו 11, ג’מיני 12

מדי שנה, מכבדת אוניברסיטת החלל את זכרו של אחד התומכים הגדולים שלה, ד”ר ג’רלד סופן, בהרצאה מפי אדם בעל חזון בולט בתחום החלל.  מעטים הם האנשים בעלי החזון אשר הפכו לסמל יותר מהאדם שהלך על הירח במשימת אפולו 11, ד”ר באז אולדרין.

ד”ר אולדרין קיבל תואר דוקטור למדעים באסטרונאוטיקה מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) וכתב את התזה שלו על חבירה מאוישת בחלל. הוא נבחר על ידי נאסא בשנת 1963 להיכלל בקבוצת האסטרונאוטים השלישית וזכה לכינוי “ד”ר חבירה” (“Dr. Rendezvous”). שיטות העגינה והחבירה שהמציא נמצאות בשימוש עד היום. הוא היה גם חלוץ בשיטות אימון אסטרונאוטים מתחת למים, כתחליף לטיסות שבהן אין כוח כבידה כדי לדמות הליכת חלל.

מאז פרישתו מנאסא, נשאר ד”ר אולדרין תומך נלהב בחקר חלל מאויש. הוא תכנן תוכנית מאסטר למשימות למאדים הידועות בשם “Aldrin Mars Cycler” וקיבל 3 פטנטים אמריקאים על תכנון תחנת חלל מודולרית, טילי סטארבוסטר לשימוש חוזר, ומודולים לטיסות חלל עם מספר אנשי צוות. הוא ייסד את Starcraft Boosters, Inc. חברה לתכנון טילים, ואת קרן “שיירספייס” ( (Buzz Aldrin’s ShareSpace Foundation, ארגון ללא כוונת רווח לטיפוח אוריינות מדעית לילדים על ידי עידוד האהבה למדעים, טכנולוגיה, הנדסה, אומנות ומתמטיקה (STEAM) באמצעות התנסות מעשיות בתחומים אלה ומסרים מעוררי השראה.

להרשמה לאירוע:

https://goo.gl/YFuVfw

לצפייה ישירה:

http://goo.gl/5DaJzK

 

לרשימת האירועים המלאה: http://goo.gl/zKzgI2