הטכניון מקים מרכז חדשני להנדסה קוואנטית

המרכז הראשון מסוגו בישראל ייחנך בכנס בינלאומי בתאריכים 2-1 ביוני 2016

תחום ההנדסה הקוואנטית ופיתוחן של טכנולוגיות חדשות המבוססות על מדעי הקוואנטום תופסים מקום הולך וגדל בפעילותו של המכון לננו-טכנולוגיה ע”ש ראסל ברי בטכניון. ציון דרך חשוב במגמה זו יירשם השבוע עם חנוכתו של המרכז להנדסה קוואנטית, בכנס הבינלאומי ע”ש מארק ודיאן סיידן בהשתתפות כמה מהמדענים המובילים בעולם בתחום.

המרכז החדש, ששמו המלא Technion Center for Quantum Science Matter and Engineering, עתיד לתרגם את עקרונותיה של מכניקת הקוואנטים לעולם ההנדסה ולפתח טכנולוגיות ישימות שייכנסו לשימוש תעשייתי בשנים הקרובות. זאת תוך שיתוף פעולה בין חוקרים מכל הפקולטות בטכניון.

 

במכון לננו-טכנולוגיה ע”ש ראסל ברי מאמינים כי השילוב הייחודי בין מחקר מדעי בסיסי לבין היכולות ההנדסיות המתקדמות של חוקרי הטכניון יהפוך את המרכז להנדסה קוואנטית בטכניון לאחד המרכזים המובילים מסוגו בעולם. חיוניותו של מרכז מסוג זה בטכניון ברורה לנוכח ניסיונו הרב והמוצלח בזיהוי מוקדם של צורכי התעשייה ושל הזדמנויות לפיתוח המשק הישראלי. ניסיון זה כבר בא לידי ביטוי בעבר בתחומים רבים ובהם אווירונוטיקה וחלל, מיקרו-אלקטרוניקה, אופטו-אלקטרוניקה וננו-טכנולוגיה ואיפשר לטכניון להוביל תמורות היסטוריות ששינו את פני המשק הישראלי.

“המרכז להנדסה קוואנטית יתמקד באספקטים הקוונטיים של מיחשוב, תקשורת, חישה ועיבוד אותות,” אומר פרופ’ גדי איזנשטיין, ראש המכון לננו-טכנולוגיה ע”ש ראסל ברי בטכניון. “תחום החישה יזכה לתשומת לב מיוחדת בשל השלכותיו היישומיות הנרחבות בכל תחומי החיים.”

כבר משלבי פעילותו הראשונים יתקיים במרכז שיתוף פעולה הדוק בין מומחי ננו-טכנולוגיה ומדענים מובילים בטכניון משטחי התקשורת ותורת האינפורמציה- בעיקר מהפקולטות להנדסת חשמל ומדעי המחשב.

לתכנית הכנס לחצו כאן