גרפיקה ממוחשבת והדפסת תלת מימד

פרופ' הלמוט פוטמן מהאוניברסיטה הטכנולוגית בווינה

פרופ’ הלמוט פוטמן מהאוניברסיטה הטכנולוגית בווינה

בשבוע הבא יתקיים בטכניון הכנס השישי של TCE – המרכז להנדסת מחשבים בטכניון. הכנס, שנושאו 3D visual computing, ייערך בימים ג’-ד’, 25-24 במאי. ישתתפו בו גורמים ישראלים ובינלאומיים מובילים מעולמות האקדמיה והתעשייה, הקשורים בגרפיקה ממוחשבת ובתלת-ממד.

בראש הכנס עומדים פרופ’-משנה מירי בן חן מהפקולטה למדעי המחשב ופרופסור יואב שכנר מהפקולטה להנדסת חשמל. פרופ’ שכנר עוסק בראייה ממוחשבת ופרופ’-משנה בן חן עוסקת בגרפיקה ממוחשבת, בעיבוד גיאומטרי ועוד.

התפשטותן של טכנולוגיות למציאות מדומה ורבודה ולהדפסת תלת-ממד, מעניקה יתרון למי שמחזיק בבסיס תיאורטי מוצק וביכולת לייצר אלגוריתמים לאנליזה וסינתזה של מידע גיאומטרי תלת ממדי.  “תלת-ממד הפך לנושא חם”, מסבירה פרופ’ בן חן. “הטכנולוגיות של סריקה והדפסה תלת ממדית כל הזמן משתפרות, אך יש צורך בכלים לעיבוד המידע הזה, בכדי שהטכנולוגיה תהפוך לשמישה לכאלו שאינם מומחים. כל מה שעושים היום עם תמונות ניתן לעשות יותר טוב עם מידע תלת ממדי, אך לכך יש צורך באלגוריתמים לחיפוש, השוואה, ועריכה, שהם כרגע בחזית המחקר בתחום.”

בכנס ישתתפו מיטב החוקרים בתחום. פרופ’ ביל פרימן מ-MIT ירצה על מחקר שבו בחן את האפשרות ללמוד על תכונות החומר מקטעי וידאו וסאונד המתעדים תיפוף עליו. פרופ’ הלמוט פוטמן מהאוניברסיטה הטכנולוגית בווינה ידבר על ארכיטקטורה גיאומטרית – שימוש בכלים טכנולוגיים לטובת האדריכלות. פרופ’ איתן גרינספן מאוניברסיטת קולומביה – על הדמיית תהליכים פיזיקליים באמצעות גרפיקה ממוחשבת. דוברים נוספים הם פרופ’ מארק פולפיס מהמכון הטכנולוגי של שווייץ (ETH), פרופ’ תומס פאנקהאוזר מאוניברסיטת פרינסטון ופרופ’ מארק אלקסה מהאוניברסיטה הטכנולוגית בברלין.

הכנס מאורגן על ידי המרכז להנדסת מחשבים (TCE) בטכניון, המקדם מחקר יישומי משותף לפקולטות להנדסת חשמל ומדעי המחשב בטכניון. במרכז שותפים חוקרים מהתעשייה וחברי סגל משתי הפקולטות והוא מטפח דיאלוג בין התעשייה לאקדמיה בנושאים מחקריים המעניינים את שני הצדדים. בין היתר עוסק המרכז בהפצת ידע ועורך כנסים רבים שגולת הכותרת שלהם היא הכנס השנתי.

לתכנית הכנס: http://tce.technion.ac.il/tce-conferences/tce-conference-2016-program/

פרופ' ביל פרימן

פרופ’ ביל פרימן

 

 

פרופ' מירי בן חן

פרופ’ מירי בן חן