מתמקדים בעכו

מאות סטודנטים מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון יפעלו השנה בעכו, בשיתוף העירייה והתושבים, במטרה להציע רעיונות לפיתוח העיר במגוון תחומים

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי משיב לשאלות סטודנטים

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי משיב לשאלות סטודנטים

“המעבדה העירונית” של הטכניון החלה את הסמסטר השני בעכו בסיור בעיר, בו השתתפו מאה סטודנטים ועשרה מנחים מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. לאחר מפגש עם ראש העיר שמעון לנקרי, שהציג את חזונו לעיר, נערכו סיור מודרך, מפגש עם פעילים חברתיים וחשיפה למגוון הקבוצות, הדעות וההשקפות המאפיינות את העיר.

“המעבדה העירונית”, שהוקמה בטכניון לפני שלוש שנים, היא פרויקט אינטר-דיסציפלינרי יחיד מסוגו בישראל. “המעבדה מהווה פלטפורמה מגשרת בין האקדמיה, שבה נולדים רעיונות מבריקים ונצבר ידע רב, לבין הערים, הזקוקות לידע זה כדי להגשים יעדים וחלומות ולענות על צרכים ממשיים,” מסבירה רותי דונג, מנהלת החממה החברתית המפעילה את הפרויקט. “אנו חותרים לשידוך המיטבי בין שני הצדדים: העיר זוכה למגוון רעיונות ואסטרטגיות לפיתוחה ולקידומה והסטודנטים מקבלים הזדמנות לעבודה מול לקוח אמיתי ולהתמודדות עם העולם המקצועי הממשי כבר בשלב הלימודים.” בשנים הקודמות פעלה המעבדה בנשר ובקרית ים.

את הפעילות בעכו מרכזת מורן אביב, בוגרת המסלול לתכנון ערים ואזורים בטכניון. כדי לתת מענה מיטבי לאתגרים שהציבה העיר עכו הצטרף השנה לפעילות גם קורס של אוניברסיטת חיפה שעוסק בנגישות סביבה וטכנולוגיה. במסגרת זאת נערך מיפוי מקיף למבני הציבור בעיר בהנחיית ד”ר נעמי שרויאר, וזאת לצד קורסים מהמסלול לארכיטקטורה בהנחיית אדר’ צביקה קורן, אדר’ מאיה רנד-בלוך, אדר’ רונן בן אריה ואחרים. לדברי דונג, “במסגרות השותפות שאנו בונים עם העיר משקיעים הסטודנטים אלפי שעות עבודה במהלך שנה שלמה, שבסיומה יציגו בפני ראש העיר והצוות המקצועי עשרות גישות ורעיונות שונים לפיתוח העיר ולהתמודדות עם האתגרים שלפניה.”

בשיחה עם הסטודנטים והמנחים אמר ראש העיר לנקרי כי “החברה הישראלית הולכת להקצנה. ישראל מובילה בהיי-טק, באדריכלות ובמגוון תחומים, אבל הפן החברתי לוקה בחסר. השקעה בחברה עולה כסף ואת התוצאות רואים אחרי 10 שנים – לכן זה לא עסק כלכלי. אין הסתכלות לטווח כל כך ארוך, וזו תפיסה קלוקלת שצריכה להשתנות. בעיר חלשה יש 20 עובדים סוציאליים על 55,000 תושבים – זו נקודת התורפה של ישראל. בהיבט של הקצאת תקציבים, שיטת המצ’ינג (המדינה תומכת בפרויקט בסכום זהה שמקצה לו העיר) מחלישה את הערים החלשות ממילא ומחזקת את החזקות. בנסיבות האלה קשה לקדם חזון חברתי, כלומר לתת לילדים אצלנו הזדמנות שווה כמו לילד מהרצליה.”

מפגש עם פעיל חברתי מהעיר

מפגש עם פעיל חברתי מהעיר

מפגש עם פעילה חברתית מהעיר עכו

מפגש עם פעילה חברתית מהעיר עכו

סיור מודרך בתל נפוליאון

סיור מודרך בתל נפוליאון