הטכניון יעניק תואר דוקטור לשם כבוד למייקל בלומברג

מייקל בלומברג

מייקל בלומברג

ב-15 במרץ יצדיע הטכניון למייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר במשך שלוש קדנציות רצופות, ויעניק לו תואר דוקטור לשם כבוד. בלומברג, שכיהן מאז 2001 ועד סוף 2013 כראש עיריית ניו יורק, הוא פילנתרופ ומייסד חברת Bloomberg LP. התואר מוענק לו מתוך הוקרה על חזונו ויוזמתו, שהביאו את הטכניון לעיר ניו יורק, ועל תפקידו בעיצוב מהפכה של ממש במערכת החינוך בעירו.
מר בלומברג יקבל את האות בטקס חגיגי של אגודת ידידי הטכניון בארה”ב (ATS), שיתקיים ביום שלישי, 15 במרץ, במלון פלאזה במנהטן. העיתונאי והמגיש הנודע צ’רלי רוז ינחה את הארוע, שבו תופיע זמרת הסופרן רנה פלמינג יחד עם הפסנתרנים הישראליים גיל שוחט ולאוניד פטשקה.
נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא אמר כי “כדי לייסד מכון מחקר ברמה עולמית דרוש מנהיג בעל חזון וראייה ארוכת טווח, כפי שהיה מייקל בלומברג עבור הטכניון. אנו גאים לחגוג את הישגיו. הודות לחזונו של בלומברג יכשירו הטכניון ואוניברסיטת קורנל את הדור הבא של מנהיגים, שיפתחו טכנולוגיות ופתרונות חדשניים לתועלת האנושות כולה ויציבו את ניו יורק בחזית העולמית במאה ה-21 ואחריה.”
בלומברג פעל להפיכתה של העיר ניו יורק לבירה עולמית של חדשנות טכנולוגית. בין השנים 2012-2007 גדל מספר המשרות במגזר הטכנולוגי בעיר ב-74% והציב אותה במקום השני אחרי עמק הסיליקון בהשקעות הון סיכון בחברות הזנק. בדצמבר 2010 הכריזה עיריית ניו יורק על Applied Sciences NYC – תחרות בה נטלו חלק מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר מובילים מכל העולם – במטרה להקים בעיר מכון טכנולוגי חדש להנדסה ולמדעים יישומיים. הזוכים, כך הבטיחה עיריית ניו יורק, יקבלו תמיכה בהגשמת חזון זה.
בתחרות זכו אוניברסיטת קורנל והטכניון, שניגשו לתחרות במשותף. בעקבות זאת הפך הטכניון לגורם מרכזי בהתפתחות תעשיית ההיי-טק בעיר. באי רוזוולט כבר החלה בנייתו של משכן הקבע של מכון החדשנות טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס (JTCII) שתבוצע בכמה שלבים במרוצת השנים הקרובות . הקמפוס צפוי לייצר 8,000 משרות קבועות, 20,000 משרות במהלך הבנייה, מאות חברות חדשות ופעילות כלכלית בהיקף העולה על 23 מיליארד דולר.
בארוע במנהטן יצוין תפקידו המרכזי של הטכניון במהפכה הטכנולוגית המתחוללת בניו יורק, מהפכה הדומה לזו שחולל הטכניון בישראל, בה ייסדו בוגרי הטכניון והובילו רבות מהחברות המובילות בישראל, לרבות 59 מתוך 121 חברות ההיי-טק הישראליות הנסחרות בנאסד”ק. בנוסף יציג הארוע גם את הישגיהם של מספר ממציאים בולטים ובהם שירי אזנקוט, פרופ’-משנה במכון החדשנות טכניון-קורנל ע”ש ג’ייקובס, המפתחת טכנולוגיות אינטראקטיביות המסייעות לכבדי ראייה; ורן קורבר, בוגר הטכניון ומנכ”ל בריזומטר, חברה המפתחת אפליקציה לניטור איכות האוויר שזכתה בשנת 2013 במקום הראשון בתחרות הסטודנטים הארצית ביזטק שמקיים מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון. כן יוצגו גם מחקריהם של פרופ’ אסתי סגל מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, המפתחת טכנולוגיות ננומטריות מהפכניות לטיפול בסרטן ושל קובי וורטמן, בוגר הטכניון וסגן יו”ר אינסייטק, חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיות לחדר הניתוח העתידי ולניתוחים ללא סכין.