שלם הגדול מסכום חלקיו

הטכניון ואינטל קיימו בשבוע שעבר את התחרות המשותפת Technion Intel Challenge

אלעד ריכרדסון, עתודאי מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון

אלעד ריכרדסון, עתודאי מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון

אלעד ריכרדסון, עתודאי מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, זכה במקום הראשון בתחרות Technion Intel Challenge שהתקיימה בטכניון בשבוע שעבר. זו השנה השלישית לקיומה של התחרות, הנערכת בשיתוף פעולה בין חברת אינטל לפקולטות למדעי המחשב ולהנדסת חשמל בטכניון, והמרכז להנדסת מחשבים (TCE) בטכניון.

ריכרדסון, הלומד בטכניון במסגרת תכנית “פסגות” לעתודאים, ביצע את הפרויקט שלו – CutOut – במעבדת (Geometric Image Processing) GIP בפקולטה למדעי המחשב, בהנחיית מהנדס המעבדה ירון חונן. במסגרת הפרויקט פיתח ריכרדסון טכניקה חדשה לזיהוי של חלק-התמונה המעניין את המשתמש באמצעות שירבוט על המסך. האלגוריתם שפיתח ריכרדסון מיועד למשתמשים לא מומחים. האפליקציה עובדת על מכשירי טלפון מסוג אנדרואיד.

פרופ’ אריאל אורדע דיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון אמר כי שיתוף הפעולה בין הטכניון לאינטל, הנמשך כבר עשרות שנים, חיוני לשני הצדדים. הוא הוסיף כי בתחרות, שנערכה כעת זו הפעם השלישית, מתקיים גם שיתוף פעולה בתוך הטכניון – בין הפקולטות למדעי המחשב ולהנדסת חשמל באמצעות המרכז להנדסת מחשבים (TCE) – שיתוף פעולה שהוא “שלם הגדול מסכום חלקיו.”

רוני רונן, מנהל מרכז המחקר של אינטל לאינטליגנציה חישובית, אמר כי הפרויקטים מגשרים בין אקדמיה ותעשייה, מאתגרים את הסטודנטים ומספקים להם התנסות במשימות מורכבות כמו אלה המאפיינות את העבודה הצפויה להם אחרי הלימודים. בפרויקטים מתממש השילוב של הממשק האנושי והאתגר הטכנולוגי תוך שימוש בטכנולוגיות של אינטל.

בתחרות השתתפו עשרה פרויקטים, ובהם מכשיר לביש המתריע מפני דום לב, רובודרינק (הברמן האוטומטי), מערכת לשליטה ברובוט באמצעות תנועות יד (ללא מגע) וצג-לנהג על גבי משקפי תלת ממד.

 

דיקן הפקולטה להנדסת חשמל, פרופ' אריאל אורדע

דיקן הפקולטה להנדסת חשמל, פרופ’ אריאל אורדע

הסטודנטים הזוכים ומארגני התחרות

הסטודנטים הזוכים ומארגני התחרות