פרויקט SniffPhone ברשימת Nominet Trust 100 לשנת 2015

פרופ’ חוסאם חאיק מהטכניון ופרויקט SniffPhone לאבחון רפואי מהיר נבחרו לרשימת Nominet Trust 100 לשנת 2015

רשימה זו, המכנסת את הפיתוחים הדיגיטליים החשובים ביותר מבחינה חברתית, כללה בשנים קודמות את גוגל, ביטקווין, אדקס וקורסרה.

פרופ' חוסאם חאייק ומערכת SniffPhone

פרופ’ חוסאם חאייק ומערכת SniffPhone

לונדון, בריטניה (09 דצמבר 2015): היום פורסם כי פרופ’ חוסאם חאיק והפרויקט SniffPhone – טכנולוגיה חדשנית לאיבחון רפואי מהיר ולא פולשני בהובלתו של פרופ’ חאיק – נבחרו לרשימת Nominet Trust 100, הכוללת את 100 הפיתוחים הדיגיטליים המשפיעים ביותר מבחינה חברתית לשנת 2015. רשימה זו מוקירה יחידים וארגונים על טכנולוגיות דיגיטליות התורמות לחברה.

מערכת SniffPhone נמצאת כיום בתהליכי פיתוח שאותם מוביל פרופ’ חאיק, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית ומכון ראסל ברי לננוטכנולוגיה בטכניון. זוהי טכנולוגיה מצומדת-סמארטפון שמטרתה איבחון מהיר של סרטן ומחלות נוספות על סמך הבל פיו של הנבדק. מערכת זו, שתהיה פשוטה לתפעול ולא תפריע למשתמש לתפקד כרגיל, תצויד במערכי-חיישנים זעירים ש’יקראו’ את הבל הפה. נתונים אלה יועברו באמצעות הטלפון הנייד למערכת עיבוד מידע, שתפענח את הנתונים, תקבע אם הנבדק לוקה במחלה, ובמקרה שהתשובה חיובית תספק פרטים נוספים לרופא המטפל באמצעות מערכת דיגיטלית מתקדמת.

פרופ’ חאיק הוא פרופסור מן המניין בטכניון ומומחה בתחום הננו-טכנולוגיה ובאבחון לא-פולשני של מחלות. הוא זכה במענקים ופרסים יוקרתיים רבים ובהם מענק המצוינות על שם מארי קירי, מענק מועצת המחקר האירופית ומענקי קרן ביל ומלינדה גייטס. בנוסף עומד פרופ’ חאיק בראשם של שלושה מאגדים אירופיים (“לקאוס”, “וולגאקור” ו”סניפון”), שבכל אחד מהם שותפות כעשר אוניברסיטאות וחברות. פרופ’ חאיק נבחר לרשימת 35 המדענים הצעירים המובילים בעולם בדירוג של MIT, קיבל אות ‘אביר במסדר האקדמאים’ מטעם ממשלת צרפת ואת פרסי הרשל ריץ (טכניון), פרס “המבולדט” (גרמניה), פרס טנא לננו-טכנולוגיה, פרס הלוי למדעים יישומים ועוד כ-52 פרסים ואותות כבוד אחרים. הוא נבחר לרשימות הבאות: “50 המוחות המבריקים של המדינה”, “ארבעת המדענים שהעולם מצדיע להם”, “עשרת הצעירים המבטיחים במדינה” ועוד. הוא קיבל גם את פרס ההוראה הגבוה ביותר שמעניק הטכניון – פרס ינאי למצוינות בחינוך האקדמי. בשנת 2014 הוביל פרופ’ חאיק, ביוזמת נשיא הטכניון ובליווי פדגוגי של פרופסור-משנה מירי ברק, קורס פתוח מרובה משתתפים (MOOC) בתחום “ננו-טכנולוגיה ו-ננו-חיישנים”, שאליו נרשמו למעלה מ- 70,000 איש.