מקום ראשון בתחרות האיגוד הישראלי לחקר הלב

יואכים בהר, פוסט-דוקטורנט בטכניון, זכה במקום הראשון בתחרות של האיגוד הישראלי לחקר הלב

יואכים בהר, פוסט-דוקטורנט בטכניון, זכה במקום הראשון בתחרות של האיגוד הישראלי לחקר הלב

יואכים בהר, פוסט-דוקטורנט בטכניון, זכה במקום הראשון בתחרות החוקר הצעיר ע”ש רנה ירום, שהתקיימה בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון. את התחרות מקיים האיגוד הישראלי לחקר הלב.

בהר, בוגר אוניברסיטת Ecole Nationale Superieure des Mines de Saint-Etienne בצרפת, הגיע לטכניון באפריל 2015 לאחר שהשלים דוקטורט בהנדסה ביורפואית באוקספורד. כיום, כפוסט-דוקטורנט בפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון, הוא חוקר את הבקרה המוחית על קצב הלב במעבדתה של פרופ’-משנה יעל יניב. בחודשים הספורים של עבודתו במעבדה הוא הגיע לפריצת דרך בהבנה של השפעת השינויים הסטוכטיים במנגנונים מולקולריים של הקוצב הביולוגי על שינויים בקצב הלב בין פעימה לפעימה.

במקום השני בתחרות זכה אלון אבנד ממעבדתו של פרופ-משנה יצחק קהת (הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון), על מחקר בנושא המנגנונים המולקולריים של ההסתיידות בכלי דם ובמסתמים.

במקום השלישי זכתה עידית גולדפרכט ממעבדתו של פרופ’ ליאור גפשטיין (הפקולטה לרפואה בטכניון), על מחקר בנושא יצירת רקמה מהונדסת מתאי לב שמקורם בתאי גזע אנושיים מושרים.

האיגוד הישראלי לחקר הלב פועל לקידום מחקרים והפצת ידע במדעי הלב, ומעניק את פרס רנה ירום מאז 1995. הפרס משמש לנסיעה לכנס האירופי או העולמי של האיגוד. בכינוס שהתקיים בטכניון השתתפו חברי סגל וסטודנטים מכל הארץ. מזכיר האיגוד הוא פרופ’ יוני ליאור מאוניברסיטת תל אביב. חברי הסגל שהשתתפו בכנס מטעם הטכניון הם גזבר האיגוד פרופ’-משנה יצחק קהת (הפקולטה לרפואה), פרופ’ עופר בינה (רפואה), פרופ’ ליאור גפשטיין (רפואה), פרופ’ אמיר לנדסברג (דיקן הפקולטה להנדסה ביורפואית), פרופ’-משנה יעל יניב (הנדסה ביורפואית) ופרופ’-משנה נתנאל קורין (הנדסה ביורפואית).