בתנאי קיצוֹן

בכנס UNDER EXTREME CONDITIONS המשותף לטכניון ולתעשייה האווירית נדונו סוגיות הנוגעות לחומרים ומערכות מכניות בקדמת הטכנולוגיה הפועלים תחת תנאי קיצון

מימין לשמאל : גלעד אהרוני ראש מינהל הנדסה מכנית באלתא, חזי גריזים סמנכ"ל תעשייה אווירית לתכניות מיוחדות ופרופ' דניאל ריטל מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון

מימין לשמאל : גלעד אהרוני ראש מינהל הנדסה מכנית באלתא, חזי גריזים סמנכ”ל תעשייה אווירית לתכניות מיוחדות ופרופ’ דניאל ריטל מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון

כנס UNDER EXTREME CONDITIONS התקיים לאחרונה בטכניון. הכנס שהיה ראשון מסוגו, עסק בחומרים ומערכות מכניות הפועלים תחת תנאי קיצון, והיה פרי שיתוף פעולה בין המעבדה לשבירה דינמית בטכניון בראשות פרופ’ דניאל ריטל, לתעשייה האווירית לישראל. בכנס לקחו חלק כ – 160 משתתפים, ביניהם מעל מאה מהנדסים מן החברות התעשייה האווירית, רפאל, אלביט מערכות, ישקר ותע”ש.

חזי גריזים, סמנכ״ל תעשייה אווירית לתכניות מיוחדות, הסביר כי הכנס מסמל צעד נוסף בהעמקת הקשר בין התעשייה האווירית לטכניון. “כבוגר הטכניון (הנדסת חשמל) יש לי הערכה רבה למוסד הזה, והיינו רוצים להרחיב את שיתוף הפעולה איתו, המתקיים כיום בעיקר מול הפקולטות להנדסת מכונות ולהנדסת אווירונוטיקה וחלל. יש לנו כאן אינטרס – לזהות את הסטודנטים הטובים ביותר – ולכן אנחנו באים לטכניון. התעשייה האווירית מעורבת כיום בפרויקטי הגמר של סטודנטים רבים לתואר ראשון, אבל היינו רוצים לקיים קשרים גם עם מאסטרנטים ודוקטורנטים. כיום אנחנו מעסיקים 6,000 מהנדסים ו-320 בעלי תואר דוקטור, כך שאנחנו למעשה האוניברסיטה הגדולה בארץ.”

דיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פרופ’ יורם הלוי, אמר כי הכנס מציג את המפגש בין תיאוריה לתנאי סביבה קשים. “לא תמיד אנחנו עובדים בתנאים רגילים ונורמליים, וחשוב שהסטודנטים שלנו יבינו שהמערכות שהם מתכננים יידרשו לפעול היטב גם Under Extreme Conditions.”

גלעד אהרוני, ראש מינהל הנדסה מכנית באלתא ובוגר הטכניון (הנדסת מכונות), אמר כי מטרת הכנס היא לקדם את הקשר בין התעשייה לטכניון, לרתום את הידע האקדמי לשיפור איכות המוצרים, ולהכשיר דור חדש של מהנדסים לפרויקטים בתעשייה. “התעשייה אינה יכולה להתקיים בלי האקדמיה, ובפרט בלי הידע שנצבר כאן בטכניון. הלקוחות שלנו ושל גופים אחרים נעשים יותר תובעניים בהקשר של איכות המוצר, מהירות הפיתוח וזמינות התמיכה והשירות. לשמחתי יש לנו שיתוף פעולה עם הטכניון, ואנו פועלים על מנת להרחיב ולהעמיק אותו.”

משתתפי הכנס.

משתתפי הכנס.

על הדוברים בכנס נמנו ד”ר אהוד גלון ממפא”ת, פרופ’ דניאל ריטל, פרופ’ יצחק בוכר ופרופ’ בני צ’וקורל מהטכניון, פרופ’ לסלי בנקס-סילס מאוניברסיטת ת”א, פרופ’ יצחק רומן, עידו קרסל ואורי בן סימון מהתעשייה האווירית, רס”ן דמיטרי דסקל ורס”ן עמרי תובל מחיל הים, ד”ר זאב לווינגר וד”ר אמנון שיריזלי מרפאל. חזי גריזים, סמנכ”ל תכניות מיוחדות בתעשייה האווירית שנתן את הרצאת הפתיחה בכנס, דיבר על חשיבותה של התקשורת במערכות הלחימה החדשות ועל היחסים המורכבים בין פלטפורמה לציוד המשימה. בתשובה לשאלה מהקהל, “מה החלק של הטכניון בכל אלה?” השיב גריזים: “הטכניון לימד אותנו איך לעשות את כל זה.”  

מארגני הכנס, גדי פארן מנהל קשרי התעשייה של הפקולטה להנדסת מכונות ופרופ’ דניאל ריטל מהטכניון, ושושי בן מאור וגלעד אהרוני מאלתא בתעשייה האווירית, ברכו על הידוק הקשר בין התעשייה האווירית לטכניון, ציינו את המשובים המצוינים שהתקבלו ממשתתפי הכנס, והביעו תקווה כי הכנס יהפוך למסורת ויהווה פלטפורמה קבועה להעשרת הדיאלוג וקידום שיתופי פעולה בין כל העוסקים בתחומי הכנס, באקדמיה, בתעשייה ובצבא.