KLA-Tencor מקרבת את האקדמיה לתעשייה

החברה משקיעה 400 אלף ש”ח בפקולטה לפיזיקה בטכניון; הכסף ישמש למעבדות מחקר מתקדמות ולמלגות לסטודנטים.

הסטודנטים המצטיינים שזכו במלגות עם ד"ר עמי אפלבום נשיא KLA-Tencor וד"ר אמנון מנסן דירקטור אופטיקה ופיתוח מתקדם בחברה.

הסטודנטים המצטיינים שזכו במלגות עם ד”ר עמי אפלבום נשיא KLA-Tencor
וד”ר אמנון מנסן דירקטור אופטיקה ופיתוח מתקדם בחברה.

חברת KLA-Tencor ישראל ממגדל העמק ציינה את פתיחת שנת הלימודים בטכניון בחנוכת מעבדות הוראה מתקדמות בפקולטה לפיזיקה ובאירוע חלוקת המלגות השנתי לסטודנטים מצטיינים. סכום התרומה הכולל לפקולטה לפיזיקה, עבור המלגות לסטודנטים ולמעבדות חדשות, הוא כ-400 אלף שקל. מטעם חברת KLA-Tencor נכחו בטקס ד”ר עמי אפלבום, נשיא KLA-Tencor ישראל, ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש KLA-Tencor ישראל, וד”ר אמנון מנסן, דירקטור אופטיקה ופיתוח מתקדם. מטעם הטכניון : פרופ׳ נועם סוקר, דיקן הפקולטה לפיזיקה, פרופ’ יכין כהן, דיקן לימודי הסמכה, פרופ’ יואב שגיא, חבר סגל בפקולטה לפיזיקה ובתוכנית למצוינים, וד”ר יוליה פריזאנט , אחראית מעבדות ההוראה.  

“הציוד שתרמה החברה לטכניון יאפשר לסטודנטים להתנסות במכשור מהשורה הראשונה, שנמצא כיום במעבדות מתקדמות למחקר אופטי ברחבי העולם,” אומר ד”ר אפלבום. “כל זה יקרב את הלימודים האקדמיים לתעשייה ויעניק לסטודנטים ידע מתקדם ועדכני שישמש אותו בהמשך בתעשייה. במעבדות החדשות תינתן לסטודנטים אפשרות להתנסות במיומנויות פרקטיות ובניסויים שמדמים מערכות אופטיות מתקדמות. החיבור שלנו עם הטכניון מדגים בצורה המיטבית את החשיבות שבקשרי תעשיה-אקדמיה וממחיש כיצד שיתוף הפעולה מאפשר לבוגרי האקדמיה להצליח בהמשך דרכם המקצועית.״

״הפקולטה לפיזיקה בטכניון חרתה על דגלה ליישם תוכנית לימודים מובילה גם בתחום האקדמי וגם בהכנת הסטודנטים לעבודה בתעשייה,״ אומר פרופ׳ כהן. ״התרומה של KLA Tencor ישראל מסייעת לנו להמשיך לקדם מצוינות אקדמית ולקיים תוכנית לימודים שתכשיר את הדור הבא של הממציאים, המהנדסים והמדענים של מדינת ישראל.״

מימין לשמאל : ד"ר אמנון מנסן, ד"ר עמי אפלבום, פרופ' דודי גרשוני, פרופ' אמריטוס סטיב ליפסון ופרופ' נועם סוקר.

מימין לשמאל : ד”ר אמנון מנסן, ד”ר עמי אפלבום, פרופ’ דודי גרשוני, פרופ’ אמריטוס סטיב ליפסון ופרופ’ נועם סוקר.

“החיבור עם הטכניון והסטודנטים המוכשרים שלו נמצא אצלנו גבוה בסולם העדיפויות,״ אומר ד”ר אפלבום. ״פיתוח וטיפוח מצוינות ישראלית בטכנולוגיה עילית, כמו גם גידול דור העתיד של המהנדסים בישראל, הם חלק מחזון החברה. האנשים שלנו, שחלקם מגיעים ממוסדות אקדמיים בולטים דוגמת הטכניון, סייעו לנו להגיע למקום המכובד שבו החברה נמצאת כיום ונמנים בין היתר עם מפתחי מוצרי המפתח שלנו. החברה פועלת רבות לעידוד המוחות הצעירים באקדמיה בכלל, ובטכניון בפרט, להשגת פיתוחים מדעיים פורצי דרך הנדרשים מאוד לתעשייה הישראלית.”

KLA- Tencor היא ספק גלובלי מוביל של פתרונות מתקדמים למדידה ובקרה של תהליכי ייצור שבבים, כמו גם טכנולוגיות מטרולוגיה עבור תעשיית המוליכים למחצה. בין התעשיות הנהנות מהפתרונות הללו: יצרני המוליכים למחצה המובילים בעולם ותעשיית ה-LED והננו-אלקטרוניקה. מטה החברה ממוקם בקליפורניה. בישראל מעסיקה החברה כ- 450 עובדים שמפתחים, מייצרים ונותנים שירות למערכות המטרולוגיות המתקדמות ביותר, באזור התעשייה מגדל העמק. תכנית המצוינות של KLA-Tencor ישראל מהווה חלק מחזון החברה לפתח ולטפח מצוינות ישראלית בטכנולוגיה עילית ולגדל את דור העתיד של המהנדסים והחוקרים בישראל.

פרופ' נועם סוקר דיקן הפקולטה לפיזיקה בטכניון יחד עם ד"ר עמי אפלבום, נשיא KLA-Tencor

פרופ’ נועם סוקר דיקן הפקולטה לפיזיקה בטכניון יחד עם ד”ר עמי אפלבום, נשיא KLA-Tencor