יריד התעסוקה בטכניון – סימן מעודד לכלכלה הישראלית

סטודנטים ביריד תעסוקה

אלפי הסטודנטים שהשתתפו ביריד התעסוקה בטכניון. צילום: ניצן זוהר, דוברות הטכניון

 

נציגי 70 חברות, מהמובילות במשק הישראלי, השתתפו ביריד התעסוקה בטכניון, שהיה היריד הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות. עם החברות שהשתתפו ביריד נמנות אפלייד מטריאלס, צ’ק פוינט, אלביט מערכות, גוגל, אינטל, מיקרוסופט, IBM, מוטורולה, מלאנוקס, קוואלקום, רדוור, נייס, סאן-דיסק, SAP, TDK, אמדוקס, EMC, מרוול, אורבוטק ועוד. חברת אפל השתתפה ביריד לראשונה, ורוב המגייסים בביתן שלה היו בוגרי הטכניון. בנוסף לחברות הגדולות השתתפו ביריד חברות הזנק קטנות יותר, שלחלקן זו הפעם הראשונה ביריד, וכן חברות טכנולוגיה רפואית, חברת התרופות טבע וחברת המזון אסם. כן לקחו חלק ביריד משרד ראש הממשלה, חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות, התעשייה הצבאית והתעשייה האווירית.

“עשרות החברות המשתתפות ביריד בטכניון הן סימן מעודד לכלכלה ישראלית,” אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא בסיור בין דוכני החברות. “לצד חברות ההזנק, בולטת נוכחותן של החברות המובילות בישראל.  גיוס עובדים חדשים על ידי החברות הללו מצביע על מגמה חיובית של התרחבות ומעיד על חוסנו של המשק הישראלי.”

“זה אירוע מדהים וחגיגה אמתית לסטודנטים בטכניון,” אמר דיקן הסטודנטים בטכניון, פרופסור מוריס אייזן. “מרגש לראות את ההתייצבות של כל החברות המובילות במשק הישראלי ביריד, ואת אלפי הסטודנטים והבוגרים של הטכניון המשתתפים בו. באירופה רק עולים אחוזי האבטלה, וכאן בטכניון יריד התעסוקה גדל משנה לשנה.”

גיא פליישר מחברת גוגל הגיע ליריד כמגייס. ב-2007 הוא סיים את לימודי התואר שני בפקולטה למדעי המחשב בטכניון. בשמונה השנים שחלפו מאז הוא עובד כמהנדס תוכנה בגוגל. “לגוגל יש שני משרדים בישראל – בתל אביב ובחיפה,” הוא אומר, “והמשרד בחיפה הוקם בגלל הסטודנטים בטכניון.”

“ההשתתפות ביריד חשובה לנו כדי לאתר את הסטודנטים הטובים בישראל,” אמר בוגר הטכניון גל הבר, מנכ”ל חברת PLUS 500 . “זהו אירוע נפלא בהשתתפות של המוני סטודנטים, הגדל מדי שנה.”

“זו השנה הראשונה שאנו משתתפים ביריד בטכניון,” סיפרה יעל בן נתן, מנהלת הגיוס של חברת  הסטארט-אפ Leaba. “החברה נוסדה לפני פחות משנה על ידי בוגרי הטכניון ועובדים בה פחות
מ-50 עובדים. אנו מאמינים כי הבסיס להצלחת החברה הוא האנשים, ולכן החלטנו להשתתף ביריד בטכניון כדי לגייס סטודנטים ובוגרים להנדסת חשמל ומדעי המחשב, שנוכל לגדול יחד עימם.”

אתגר ישראלי סיים את לימודיו בטכניון בשנה שעברה, במסלול משולב בפקולטות להנדסת חשמל ופיזיקה, וכבר משמש כמגייס לחברת הסטארט-אפ Leaba. “להצטרף לחברת סטארט אפ בתחום החומרה זו הזדמנות של פעם בחיים,” הוא אומר. “בחברות הגדולות אתה רק בורג קטן, וכאן אני מרגיש שאני עולם ומלואו. אני אחראי על המיקרו-ארכיטקטורה והתכן ורץ קדימה עם המוצר.”

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות, המגייסת לשורותיה מאות סטודנטים ובוגרים מדי שנה בשנה, הציגה ביריד דגם בגודל אמיתי של מיירט מערכת “שרביט קסמים” וגם את מכונית המרוץ “פורמולה סטודנטים”, פרויקט המשותף של הפקולטות להנדסת מכונות, אווירונאוטיקה, אדריכלות ותעשייה וניהול בטכניון שרפאל שותפה במימון בנייתו.  צוות מכונית המרוץ השתתף כבר פעמיים ובהצלחה רבה בתחרות העולמית לסטודנטים FSAE באיטליה, בה השתתפו קבוצות סטודנטים מאוניברסיטאות מכל העולם.

“בשל הדרישה הגוברת בקרב סטודנטים ובוגרי טכניון להצטרף לעבודה ברפאל, נמשיך גם ב-2015 לקיים מגוון רחב של פעילויות גיוס במטרה להביא אלינו את האנשים הטובים ביותר,” אמרה נירית עציון, מנהלת מרכז הגיוס של רפאל. לדבריה “האתגר הטכנולוגי והיציבות התעסוקתית שרפאל מציעה, מושכים מצטיינים רבים מקרב הטכניון, כמו גם ממוסדות אקדמיים אחרים.”

“אנו פועלים רבות ובערוצים מגוונים, במהלך כל השנה, כדי להעניק לסטודנטים ולבוגרי הטכניון יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה,” אמרה ברוריה זומר-פדידה, ראש היחידה להכוון קריירה ו-IAESTE בלשכת דיקן הסטודנטים בטכניון שארגנה את יריד התעסוקה . “אנו שמים דגש על הקניית כלים מקצועיים, שיאפשרו לסטודנטים להפוך את ידיעותיהם וכשרונותיהם למקור פרנסה ובכך להגשים חלום ולבנות קריירה. הבוגרים של הטכניון מהווים את חוד החנית של הכלכלה בישראל.”