“סילוק לימודי הליבה מתכנית הלימודים גוזר על עשרות אלפי ילדים בערות וניתוק מהעולם בו הם חיים”

נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, בטקס

נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, בטקס

phd1

ד"ר סטפניה פלגרינלי

ד”ר סטפניה פלגרינלי

את הדברים אמר פרופסור פרץ לביא בטקס הענקת תארי “דוקטור לפילוסופיה” (PhD) לשנת תשע”ה שהתקיים אתמול בטכניון.

הטכניון העניק אתמול 193 תארי דוקטור חדשים לבוגריו. בטקס חגיגי ומרגש סקר נשיא הטכניון בפני הדוקטורים ובני משפחותיהם את הישגי הטכניון ובוגריו לאורך השנים, ואמר:  “סילוק לימודי הליבה, ובמיוחד חשבון ואנגלית, מתכנית הלימודים גוזר על עשרות אלפי ילדים בערות וניתוק מהעולם בו הם חיים. אין זה כוח זר הכופה בערות על אלפי ילדים, אנו עושים זאת במו ידינו.

מכאן, מלב ליבה של המצוינות האקדמית הישראלית, חייבת לצאת הקריאה: עת להשקיע, לא לקצץ. עת להרחיב את מעגל ההשכלה והתעסוקה, לא את מעגל העוני והמצוקה. הדרך לרווחה כלכלית וחוסן בטחוני עוברת דרך ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי. שאם לא הם, אנה אנו באים.”

בשם מקבלי התואר נשאה דברים בטקס, ד”ר סטפניה פלגרינלי, הבוגרת הראשונה של מסלול הדוקטורט הכפול המשותף לטכניון ולפוליטכניק מילאנו. במהלך המסלול, שנוסד במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין הטכניון לאוניברסיטה האיטלקית, זוכה הסטודנט בהנחיה משותפת של פרופסורים משני המוסדות, שוהה במשך שנה במוסד-השותף, ומקבל בסופו של דבר דוקטורנט משתי האוניברסיטאות.

ד”ר פלגרינלי, שנשאה חלק מנאומה בעברית, מתמחה בתכן של הרכבה רובוטית בפס ייצור, ובמהלך הדוקטורנט תכננה מערך של ייצור רובוטי עבור חברת הרכב קומאי, השייכת לפיאט. המנחה שלה בטכניון היתה פרופסור ענת פישר מהפקולטה להנדסת מכונות.

“למדתי בבית ספר ריאלי והכי אהבתי מתמטיקה,” אמרה ד”ר פלגרינלי לאחר הטקס. “בלימודי הדוקטורט בטכניון בחרתי להתמקד ברובוטיקה. בטכניון הקשר בין הסטודנט למרצה הרבה יותר אישי ונהניתי מאוד מלימודי כאן”.