כנס TCE הבינלאומי החמישי יתקיים בשבוע הבא בטכניון

פרופסור מרטין אודרסקי מאוניברסיטת אקול פוליטכניק (EPFL) בלוזאן, אבי שפת התכנות Scala , יהיה המרצה המרכזי בכנס TCE הבינלאומי החמישי, שמקיים הטכניון, בנושא מערכות סקילביליות לביג דאטה. בכנס שיתקיים בתאריכים 1-2 ביוני, 2015, בחיפה ישתתפו מיטב החוקרים בעולם בתחום, בהם : ד”ר רדיה פרלמן מ-EMC, רוברט אוקאלהאן – מוזילה, ד”ר פטריס גודפרויד ממעבדות המחקר של מיקרוסופט, בני שניידר מ- Ravello Systems, עומר בר קול מ- HP, פרופסור ביאנקה שרודר מאוניברסיטת טורונטו, פרופסור קרן צנזור-הלל ופרופסור מרק זילברשטיין מהטכניון, פרופסור רותם אושמן ופרופסור מולי שגיב מאוניברסיטת תל אביב.

סקאלה היא שפת תכנות המאפשרת פיתוח סקלבילי- בו צוות גדול יכול לעבוד על קוד מרכזי, גדול ומורכב בצורה פרודוקטיבית. פרופסור אודרסקי ידבר על הקשר בין קומפיילרים (תוכנית מחשב המתרגמת בין שפת מחשב אחת לשפת מחשב אחרת) למסדי נתונים. בקומפיילר מצטבר ידע רב על התוכנית ולמעשה ידע זה איננו מנוצל בשום מקום – בהרצאתו יציג פרופסור אודרסקי מה ניתן לעשות בידע.
בנוסף, ידבר בכנס רוברט אוקאלהאן מניו זילנד, שיציג את מוזילה וידבר על שיטות לבדיקת תוכנה במובן מעשי – שמשמשות לנקות את Firefox .

ד”ר פטריס גודפרויד, ממעבדות המחקר של מיקרוסופט ידבר על המערכת (White box fuzzing) ששימשה למציאת חלק גדול מהבאגים במערכת האבטחה של Windows 7. במיקרוסופט פועלת מערכת של “ענן שלם” למערכות בדיקה כך שהוא ירצה גם על החיים בענן.

הכנס מאורגן על ידי המרכז להנדסת מחשבים (TCE) בטכניון, המרכז מחקר יישומי משותף לפקולטות להנדסת חשמל ומדעי המחשב בטכניון. במרכז, המקדם מחקר מעשי ויישומי, שותפים חוקרים מהתעשייה וחברי סגל משתי הפקולטות, והוא מאפשר דיאלוג בין התעשייה לאקדמיה בנושאים מחקריים המעניינים את שני הצדדים.

לתכנית הכנס: http://tce.technion.ac.il/events/the-5th-annual-henry-taub-international-tce-conference/

למידע נוסף: http://www.reversim.com/2015/04/258-tce-conference.html