מאות רצים השתתפו במרוץ הטכניון הראשון

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון ודני מגנר, יו"ר אס"ט מזניקים את המירוץ

פרופ’ פרץ לביא, נשיא הטכניון ודני מגנר, יו”ר אס”ט מזניקים את המירוץ

הזוכים במירוץ

הזוכים במירוץ

race3

race2

מאות חברי סגל, עובדים וסטודנטים מהטכניון וממוסדות אקדמיים אחרים השתתפו היום (ד’) במרוץ הטכניון הראשון. המרוץ, שאורכו חמישה קילומטרים, התקיים בקמפוס הטכניון כחלק מליגת אס”א במרוצי שדה. “במרוץ הזה אין מפסידים, רק מנצחים,” אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא שניות ספורות לפני שהזניק את הרצים. “כמה מכם ינצחו היום יותר מאחרים, אבל אף אחד לא יפסיד.”

“אני גאה בסטודנטים של הטכניון,” אמר יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון דני מגנר. “הטכניון הוא מספר אחת לא רק בלימודים אלא גם בספורט.”

הטופוגרפיה ההררית של הטכניון הולידה מסלול מאתגר במיוחד. “זה היה מסלול קשה, עם המון עליות וירידות, ואני שמחה שהצלחתי להשיג תוצאה הנמוכה מ-20 דקות,” אמרה הלן וולפסון, שהגיעה במקום הראשון בין הסטודנטיות בטכניון ובמקום השני הכללי לנשים. הלן, סטודנטית לתואר שני בפקולטה להנדסה ביו-רפואית, מאמנת בשעות הפנאי שלה את נבחרת חברי הסגל בטכניון. “השילוב בין הריצה ללימודים היווה עבורי אתגר מאז ומתמיד, ואני חייבת לרוץ גם בימים העמוסים ביותר בלימודים,” אמרה. היא שיבחה את הגופים המארגנים על רמת האירגון של המרוץ.

“זה היה המסלול הכי קשה והכי מאתגר מבין כל מסלולי הריצה בליגת הסטודנטים,” אמרה קים דרמון, סטודנטית שנה חמישית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, שהגיעה במקום השלישי הכללי בקרב הנשים. “אני רצה מגיל 12, והמרוץ הזה היה קשה ומאתגר כראוי לטכניון.”

את המקום הראשון מבין חברי הסגל הבכיר השיג ד”ר ארי גרו מהמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, שרשם תוצאה של 21.58 דקות והגיע במקום ה-50 הכללי. הוא מתאמן כבר שנים, מאז היה דוקטורנט לפיזיקה בטכניון. חברו לאימונים, פרופסור משנה נתנאל לינדנר מהפקולטה לפיזיקה, זכה במקום השני.

פרופסור אלון הופמן, דיקן הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך, הגיע במקום השלישי מבין חברי הסגל הבכיר. “אני חבר בנבחרת הריצה של הטכניון, ומשתתף מדי שנה במירוץ האולטרה-מרתון ‘הר לעמק’, שאורכו כ-220 קילומטרים, כך שזו לא היתה ריצה קשה במיוחד, למרות העליות והירידות בטכניון.”

פרופסור-משנה אלכס שפילמן, גם הוא חבר סגל בפקולטה לכימיה, מודה ש”היו קטעים קשים, אבל אנחנו יודעים שמה שלא קשה – לא מעניין. בסופו של דבר אנחנו מנוסים בהתמודדות עם אתגרים מדעיים, וטוב שיש לנו עכשיו גם אתגר ספורטיבי כזה.” גם הוא ישתתף בקרוב במירוץ ‘הר לעמק’ באחת משלוש קבוצות הכימאים שמשגרת לשם החברה הישראלית לכימיה.

המנצח במירוץ הוא אור שילון מאס”א ת”א, שהשיג תוצאה של 17:19 דקות. מבין הנשים הסטודנטית אירנה קונובלוב ממכללת וינגייט, הגיעה ראשונה בתוצאה של 19:34 דקות. ברק זינגר, סטודנט מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, הגיע ראשון מהטכניון ורביעי בדירוג הכללי בתוצאה של 17:52 דקות.

המרוץ התקיים בשיתוף פעולה בין הנהלת הטכניון, אגודת הסטודנטים בטכניון, דיקן הסטודנטים, היחידה לספורט – אס”א טכניון ומרכז הספורט בטכניון. זהבה לניאדו, סמנכ”ל התפעול בטכניון, סיכמה ואמרה כי “המרוץ התקיים זו השנה הראשונה בטכניון ואנו מקווים שיהפוך למסורת. זה אירוע עממי שמטרתו לגבש את אוכלוסיית הטכניון ולקדם פעילות ספורטיבית בקמפוס.”