קהילת מפתחי התוכנה בארץ נפגשה בכנס “רוורסים” בטכניון

פרופסור עירד יבנה דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון

פרופסור עירד יבנה דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

שרי דואק

שרי דואק. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

רן תבורי, ממארגני הכנס

רן תבורי, ממארגני הכנס. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

בשבוע שעבר התקיים בטכניון בפעם הראשונה כנס ‘רוורסים’ (Reversim), המפגיש מפתחי תוכנה ומנהלי מוצר מהאקדמיה והתעשייה. זו השנה השלישית לקיום הכנס, והפעם הראשונה שהוא מתקיים בשיתוף המרכז להנדסת מחשבים (TCE) בטכניון. בכנס השתתפו כ-400 איש.

לדברי המארגנים, אוֹרי להב ורן תבורי, מדובר בכנס של ‘מפתחים למען מפתחים’, כשהמטרה היא לחזק את קהילת פיתוח התוכנה בישראל. “כל העבודה על הכנס נעשית בהתנדבות, והכנס פתוח ללא תשלום – רק בהרשמה מראש.”

“בתפיסה שלי, המפעל הציוני של המאה ה-21 הוא הטכנולוגיה המתקדמת,” אמר פרופסור עירד יבנה, דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון. “התעשיות הטכנולוגיות בנויות על תחרות קונסטרוקטיבית, פירגון ופילנתרופיה, ויש להן השפעה פנומנלית על הכלכלה, הרווחה, הביטחון ועוד. על פי מדד שנחאי, המדרג את רמת האוניברסיטאות בעולם בהיבט המחקרי, 4 מתוך 30 האוניברסיטאות המובילות במדעי המחשב נמצאות בישראל. המשמעות היא שאם צעיר ישראלי רוצה להגיע להיי-טק, הדרך שלו סלולה.”

שרי דואק, דוקטורנטית בפקולטה למדעי המחשב, בירכה על קיומו של הכנס בטכניון. “בסופו של דבר אנחנו לומדים בטכניון המון חומר ‘רגיל’, וכאן אנחנו נחשפים לדינמיקה של התעשייה. חשוב לי שיהיו יותר נשים בתחומים הטכנולוגיים, ואני פועלת בכיוון הזה ומזמינה נשים להצטרף למפגשים השבועיים שאנחנו מקיימים כאן בפקולטה. לנשים אין שום מגבלה בתחום הטכנולוגי – הן פשוט צריכות להרגיש נוח בקהילה הזאת ולהכיר את התהליכים ואת המושגים הרלוונטיים.”

ההרצאות בכנס התפרשו על מגוון רחב של תחומים, ובהם טיפול בביג דאטה, החשש מהשלכות הבינה המלאכותית, מעבר לפרוטוקול HTTP2, הפוטנציאל הישראלי בתחום של פיתוח משחקים דיגיטליים, והקשר בין פיתוח תוכנה לסטנד-אפ.