המטרה: פיתוח התרבות הטכנולוגית הנשית בצפון

ד"ר קירה רדינסקי בכנס. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

ד”ר קירה רדינסקי בכנס. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

הענקת מלגות הצטיינות לסטודנטיות. משמאל לימין: דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ' עירד יבנה, פרופ' אילת טל מהפקולטה להנדסת חשמל ו ד"ר יעל וילה, מנהלת מרכז המצויינות של EMC. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

הענקת מלגות הצטיינות לסטודנטיות. משמאל לימין: דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ’ עירד יבנה, פרופ’ אילת טל מהפקולטה להנדסת חשמל ו ד”ר יעל וילה, מנהלת מרכז המצויינות של EMC. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

ד"ר יואל מארק סגנית נשיא Yahoo! Labs בפאנל. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

ד”ר יואל מארק סגנית נשיא Yahoo! Labs בפאנל. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

שרי דואק, סטודנטית לתואר שני בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, הקימה את WomenTechPRO – קהילה לנשים העוסקות בפיתוח טכנולוגיות. בכנס ‘להוביל בטכנולוגיה’, שנערך בטכניון, היא הבטיחה לקיים מרתון יזמות לפיתוח התרבות הטכנולוגית בצפון.

 

מאות סטודנטים וסטודנטיות השתתפו בכנס “להוביל בטכנולוגיה” שהתקיים ביוזמת הפקולטות למדעי המחשב ולהנדסת חשמל בטכניון, קהילת WomeTechPROוקהילת Google Anita Borg Scholarship Alumni , כחלק מסדרת האירועים לציון הולדתה של ד”ר אניטה בורג, שפעלה לקידום נשים בתחומי הטכנולוגיה במטרה להגיע לשילוב של 50% נשים בתחומים הטכנולוגיים עד שנת 2020. לשם מטרה זו יסדה ד”ר בורג מלגות ותכניות לשילוב נשים בתחומי ההנדסה.

הדוברת המרכזית בכנס בטכניון היתה ד”ר קירה רדינסקי, בוגרת הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, שהוגדרה לאחרונה על ידי מגזין “פורבס” כאחת מ-30 היזמים המבטיחים ביותר בעולם מתחת לגיל 30. במהלך לימודי הדוקטורט שלה, בהנחייתו של פרופסור שאול מרקוביץ’, פיתחה רדינסקי טכנולוגיה המאפשרת חיזוי תהליכים באמצעות כריית מידע. על בסיס הטכנולוגיה הזו הקימה את חברת הסטארט-אפ “SalesPredict”.בהרצאתה “המסע לניבוי העתיד” סקרה רדינסקי את המסלול שהוביל אותה לפריצת הדרך הטכנולוגית. היא החלה ללמוד בתוכנית המצוינים בטכניון כבר בגיל 15, ומאז השלימה שלושה תארים בפקולטה למדעי המחשב. במהלך לימודיה פיתחה רדינסקי שיטת ניבוי חדשנית, החוזה אירועים ברמת דיוק ממוצעת של 80%. זאת באמצעות אלגוריתם שפיתחה, המחפש במאגרי המידע תבניות החוזרות על עצמן. כך היא ביצעה סריקת ספרוּת חדשותית מ-500 השנים האחרונות, ובתוכה כל החומר שהתפרסם בניו יורק טיימס משנת 1880 והלאה, בניסיון למצוא מִתְאָם (קורלציה) בין אירועים מסוגים שונים. בין השאר גילתה שהשילוב בין בצורת לסוּפוֹת הוא סימן מקדים להתפרצות מחלת הכולרה. כיום היא מקיימת קשרים עם ארגונים רפואיים בינלאומיים במטרה ליישם את ממצאי המחקר שלה ולספק פתרון לאוכלוסיות הסובלות.

“המסע לחזות את העתיד והרצון להבין מה גורם למה הם שמניעים אותי,” אמרה בהרצאתה. “הפיכת עבודה אקדמית למוצר היא אתגר מורכב. בהיבט העסקי אנו מספקים למקבלי החלטות בחברות כלים תומכי החלטה, ויש חברות שהצלחנו להגדיל את המכירות שלהן פי ארבע ויותר.”
לסטודנטים שמילאו את האולם המליצה רדינסקי להיות “מערכות לומדות של עצמכם. תשאלו את עצמכם במה אני הכי טוב ומה אני אוהב לעשות, וכוונו את עצמכם לשם.”

במהלך האירוע הוענקו שש מלגות הצטיינות לסטודנטיות בפקולטות למדעי המחשב ולהנדסת חשמל בטכניון, תרומת חברת EMC. ד”ר אורנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות וצמיחה במרכזי המצוינות של EMC , בירכה את משתתפות הכנס: “אני מאחלת לנו שנשים בעלות השפעה ומנהיגות בעולם הטכנולוגי והעסקי יהיו עניין שבשגרה. זה מתחיל בנו הנשים. השאר יותאם לתרומתנו ולנוכחותנו באופן טבעי.”

בפאנל בנושא “משאיפות להצלחות”, שעסק בדרכים לפיתוח הקריירה הטכנולוגית, השתתפו ד”ר יעל וילה, מנהלת מרכז המצויינות של EMC, פרופ’ אילת טל מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, ד”ר יואל מארק סגנית נשיא Yahoo! Labs ומנהלת מעבדות המחקר בישראל ובהודו, ועימד יונס, נשיא חברת אלפא-אומגה. “נשים צריכות להבין כבר מגיל הגן שהן יכולות לעשות הכל ולא לעצור את עצמן,” אמרה ד”ר וילה.

“נשים צריכות להשקיע יותר מחשבה בתכנון הקריירה שלהן,” הוסיפה פרופ’ טל. “סולידריות נשית היא כוח, ויחד תסייעו אחת לשנייה. זכרו שאתן שוות וראויות, וכי הצלחתכן אינה מקרית אלא פרי של עבודה קשה. אל תמעיטו בערככן. כדי להצליח יש לתאם מראש שתי קריירות – שלכן ושל בן הזוג. משפחה הבנויה על שתי קריירות יציבה יותר כלכלית.”

שרי דואק, סטודנטית לתואר שני בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, הציגה בכנס את קהילת הנשים WomenTechPRO. דואק, שיזמה את הקמת הקהילה בטכניון, סיפרה: “זו קהילה של נשים העוסקות בפיתוח טכנולוגיות, והיא הוקמה כדי לקרב כמה שיותר נשים לתחומים הטכנולוגיים. בקהילה שלנו חברות 500 סטודנטיות ובוגרות הטכניון, ואנו נפגשות אחת לשבוע ועובדות יחד על פרויקטים ומיזמים משותפים. לנשים קל יותר להתחבר עם נשים אחרות, וזהו המפתח לשינוי התפישה לגבי טכנולוגיה ונשים ולהעלות את אחוז הנשים בתחום. מטרת הקהילה היא לגרום לנשים להרגיש נוח בכל פעילות טכנולוגית שהיא, החל מהשתתפות בהרצאות טכנולוגיות והאקתונים וכלה בפיתוח קריירה טכנולוגית עשירה ומוצלחת. בכוונתנו לקיים האקתון WomenTechPRO שפתוח לכולם בטכניון עם דגש על השתתפות נשים. לשם כך יתקיימו מפגשי העשרה והכנה מיוחדים עבור נשים המעוניינות להשתתף. הכנס בטכניון מקדם את פעילות הקהילה, ומטרתו להבליט את העשייה הנשית בטכניון ולחשוף את הסטודנטיות לנשים מוכשרות ומצליחות שכבר ‘עשו את זה’ ולגלות את סודות ההצלחה גם לנשים בתחילת דרכן.”

בתמונה בעמוד הבית: חברי הפאנל “משאיפות להצלחות”. מימין לשמאל : עימד יונס, נשיא חברת אלפא-אומגה, ד”ר יואל מארק סגנית נשיא Yahoo! Labs, ד”ר יעל וילה, מנהלת מרכז המצויינות של EMC ופרופ’ אילת טל מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון