“אנחנו רואים בטכניון שותף פוטנציאלי מרכזי”

מימין לשמאל: ד"ר ברנרד מוהר, פרופסור נועם אדיר, ד"ר פיטר נגלר ובני סופר. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

מימין לשמאל: ד”ר ברנרד מוהר, פרופסור נועם אדיר, ד”ר פיטר נגלר ובני סופר. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון

נציגי זרוע ההשקעות של חברת הענק ‘אבוניק’ ביקרו בטכניון במטרה לבחון שיתופי פעולה אפשריים.

משלחת של נציגים בכירים מחברת Evonik Venture Capital, זרוע של חברת ‘אבוניק תעשיות’, ביקרה בטכניון במסגרת מסע החשיפה שלה (Roadshow) בישראל. ד”ר פיטר נגלר, האמון על החדשנות הבינלאומית בחברה והמנכ”ל של Evonik Venture Capital ד”ר ברנרד מוהר נפגשו עם מנהל היחידה העסקית בטכניון, בני סופר, ועם פרופסור נועם אדיר, סגן המשנה לנשיא למחקר, במטרה לבחון שיתופי פעולה עם הטכניון. “ברצוננו לבחון אפיקים הקשורים בעיקר בהון סיכון, אך גם בהיבטים שונים של מחקר ופיתוח,” אמר נגלר. “אנו עובדים בשיתוף פעולה עם מספר אוניברסיטאות ברחבי העולם ורואים בטכניון שותף פוטנציאלי מרכזי. מטרת הביקור היא להציג את ‘אבוניק’ ובה בעת ללמוד על הטכניון ולהתניע דיון בתחומי סינרגיה אפשריים ושיתופי פעולה. ”

‘אבוניק’ , אחת מחברות הכימיקלים (specialty chemicals) הגדולות בעולם, מעסיקה יותר מ-30 אלף עובדים, ומחזור המכירות שלה עומד על יותר מ-13 מיליארד יורו בשנה. Evonik Venture Capital , שנוסדה ב-2012, היא זרוע ההשקעות של ‘אבוניק’. היא פעילה ביותר ממאה מדינות ומשקיעה בחברות סטארט-אפ ובקרנות הון סיכון, תוך העדפה לחברות המאופיינות בטכנולוגיה חדשנית ובפוטנציאל צמיחה גבוה, בתחומים של כימיקלים מיוחדים, חומרים מתקדמים, ננו-טכנולוגיה, קלינטק, ביוטכנולוגיה וטכנולוגיה רפואית. בכוונת החברה להשקיע בחברות אלה כ-100 מיליון יורו.

החברה אמנם מקיימת קשרים הדוקים עם כמה קרנות הון סיכון וגופים נוספים בישראל, אולם עדיין לא ביצעה שום השקעה בישראל. במהלך הביקור הנוכחי נפגשה המשלחת גם עם חברות הזנק, קרנות הון סיכון, נציגי ממשלה ועם המדען הראשי במשרד הכלכלה, מר אבי חסון.