רובו–נס: חנוכה שלא הכרתם

התלמידים והמדריך ד"ר דן קופרמן מהמרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בטכניון

התלמידים והמדריך ד”ר דן קופרמן מהמרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בטכניון

מימין לשמאל: ד"ר דן קופרמן מהמרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בטכניון  והתלמידים מור פיקמן, דור שטרית, רותם גל ונבו כהן

מימין לשמאל: ד”ר דן קופרמן מהמרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בטכניון והתלמידים מור פיקמן, דור שטרית, רותם גל ונבו כהן

לכבוד החנוכה : תלמידי אורט ביאליק תכנתו בטכניון שלישיית רובוטים המגישה סופגניות, יוצקת שמן ומדליקה את הנרות בחנוכייה.

במרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בטכניון מצאו דרך מיוחדת ומקורית לציין את חג החנוכה: שלישיית רובוטים, דמויי אדם, שהאחד מהם מגיש סופגניות, השני יוצק שמן מהכד, והשלישי מדליק את הנרות בחנוכייה.

הפרויקט, בהנחייתו של מנהל המרכז ד”ר דן קופרמן, בוצע על ידי תלמידים מצטיינים מכיתה י’, הלומדים במגמה מדעית-הנדסית בבית הספר אורט ביאליק.
“פעם בשבוע אנחנו מגיעים למרכז הרובוטיקה בטכניון לשיעורי רובוטיקה של שעה וחצי,” מספרת התלמידה מור פיקמן, המשתתפת בפרויקט. “הרובוט תוכנת להגיב לרעש, והוא מתחיל לפעול בתגובה לשלוש מחיאות כף.”
תלמיד אחר, כפיר לוי, מוסיף: “במסגרת הפרויקט כתבנו תוכנה מיוחדת הגורמת לרובוט להדליק נרות חנוכה על פי הסדר הנכון, ואחר כך להניח את הנר המדליק במקומו של השמש. לאדם זו פעולה פשוטה, אך לרובוט היא מורכבת, ונדרשו לנו שעות עבודה רבות עד שהשלמנו אותה בצורה הטובה ביותר.”

“המרכז לרובוטיקה משמש כמקום מפגש בין תלמידים לסטודנטים המפתחים ומקדמים שיטות להוראת טכנולוגיה,” אמר ראש המרכז, פרופסור איגור ורנר מהמחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. “מטרת המרכז היא ללמד את הילדים טכנולוגיה באמצעות המפגש עם הרובוט. התלמידים מתכנתים וחוקרים את פעולת הרובוטים. הם למדו במרכז שפת תכנות, ודרך החקר על פעולת הרובוט פיתחו בעצמם את יכולות התנועה שלו.”