הבעת אמון בטכניון ובישראל

פרופסור יוג'ין רבקין

פרופסור יוג’ין רבקין

כנס DIMAT  בקיץ האחרון. באדיבות DIMAT 2014

כנס DIMAT בקיץ האחרון. באדיבות DIMAT 2014

ועדת ההיגוי של DIMAT קבעה: הכנס הבא יתקיים בישראל. כנסי DIMAT מפגישים חוקרים מובילים בתחום הדיפוזיה בחומרים.

ועדת ההיגוי של DIMAT קבעה כי הכנס הבא של של DIMAT יתקיים בישראל. פרופסור יוג’ין רבקין, דיקן הפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון, אמר כי “זוהי החלטה מרגשת מאוד, בעיקר לנוכח העובדה שהיא התקבלה בעיצומה של מתקפת הטילים על ישראל. הוועדה בחרה בנו על פני פלורידה, הונגריה ופולין, ועבורי זו הבעת אמון בישראל, והכרה של הקהילה המדעית הבינלאומית ברמתו הגבוהה של המחקר המדעי הנעשה בטכניון.”

DIMAT מאגד חוקרים העוסקים בתחום הדיפוזיה – תנועת-אטומים אקראית (“הילוך אקראי”) – במוצקים. תופעה זו ממלאת תפקיד מרכזי בכמה תהליכים טכנולוגיים חשובים כגון ייצור טרנזיסטורים על גבי שבבי סיליקון. כנסי DIMAT נוסדו לפני יותר משלושים שנה, וכיום הם מהווים ארוע מדעי משמעותי מאוד עבור הקהילה המדעית העוסקת בדיפוזיה.

פרופסור רבקין רכש את השכלתו במכון לפלדה וסגסוגות בעיר מוסקבה (תואר ראשון) ובמכון למצב מוצק בצ’רנוגולובקה שבמחוז מוסקבה (דוקטורט). לאחר הדוקטורט עבד בקבוצה של פרופסור גוסט במכון מקס-פלנק באוניברסיטת שטוטגרט, בתחילה כפוסט-דוקטורנט ואז כעוזר הוראה. ב-1997 הצטרף לפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון, ולאחרונה מונה לדיקן הפקולטה.

החלטת ועדת ההיגוי לקיים את הכנס הבא (2017) בישראל פורסמה בכנס DIMAT האחרון, שהתקיים הקיץ במינסטר, גרמניה. יחד עם פרופסור רבקין נסעו לכנס הדוקטורנט דור עמרם והמסטרנט נמרוד גזית. גזית זכה במדליית ארד בתחרות הפוסטר הטוב ביותר, ואילו עמרם זכה השנה (לפני הכנס) בפרס Acta materialia , וזאת על מאמרו שהתפרסם בכתב העת Acta materialia בשנת 2013. הוא אחד מעשרה זוכים שנבחרו על ידי צוות שופטים על סמך איכות המאמר, מכתבי המלצה ופוטנציאל מנהיגותי.