פתיחת שנת הלימודים בטכניון

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ולצדו (יושבים) דיקן לימודי הסמכה-פרופסור יכין כהן, דיקן הסטודנטים-פרופסור מוריס אייזן ויו"ר אגודת הסטודנטים-דני מגנר

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ולצדו (יושבים) דיקן לימודי הסמכה-פרופסור יכין כהן, דיקן הסטודנטים-פרופסור מוריס אייזן ויו”ר אגודת הסטודנטים-דני מגנר

2,185 סטודנטים חדשים החלו היום את לימודיהם בטכניון, וייהנו ממסלולי לימוד יחודיים והרחבה משמעותית של המעונות.

“המשך הקיצוצים בהשכלה הגבוהה פירושו איום ממשי על חוסנה העתידי של ישראל,” אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא לסטודנטים החדשים שהחלו את לימודיהם בטכניון. “היפוך מגמה והגדלת התקציבים פירושם ישראל חזקה יותר כלכלית, חברתית וביטחונית גם בדורות הבאים. קל מאד לקצץ ולפגוע, קשה ויקר הרבה יותר לשקם ולבנות מחדש”. פרופסור לביא אמר את הדברים בטקס החגיגי של פתיחת שנת הלימודים בטכניון, שהתקיים אתמול (19.10.14) במסגרת יום ההכוון לסטודנטים חדשים.

השנה מציע הטכניון כמה מסלולי לימוד חדשים וייחודיים, במטרה לספק מענה לצורך הגובר במומחים בתחומים חדשניים של מדע, הנדסה וארכיטקטורה. הסטודנטים במסלול המשותף של הנדסת חומרים וביולוגיה (BSc) ילמדו על מגוון נושאים כגון שתלים העשויים חומרים מיוחדים, מערכות זעירות להחדרת תרופות, ותיקון רקמות פגועות של שריר ועצם. תוכנית הלימודים החדשה בפקולטה לארכיטקטורה, אשר הותאמה לצורכי המאה ה-21, כוללת עתה שני תארים נפרדים – “בוגר במדעי הארכיטקטורה” (B.Sc) ותואר “מגיסטר לארכיטקטורה ובינוי ערים” (M.Arch) עם אוריינטציה מעשית והתמחויות ספציפיות. התוכנית ברובוטיקה ומערכות אוטונומיות (מגיסטר ודוקטורט) מתמקדת בדור הבא של מערכות טכנולוגיות: מערכות המתפעלות את עצמן באופן עצמאי – ללא מפעיל אנושי – בתחומי הרפואה, החלל ועוד. בפקולטה לרפואה נפתח מסלול מדעי חדש, לקראת תואר בוגר במדעי הרפואה, המיועד למועמדים בעלי ציון סכם גבוה המעוניינים בידע מעמיק במדעי החיים והרפואה.

הלימודים בטכניון החלו לפני 90 שנה בדיוק, בשנת 1924, עם 17 סטודנטים להנדסת בנאות וארכיטקטורה. כיום לומדים בטכניון יותר מ-13,000 סטודנטים, ומספר בוגרי הטכניון עבר הקיץ את רף ה-100,000. לנוכח העליה המתמדת במספר הסטודנטים מתחילה בימים אלה בנייתם של מעונות עבור 500 סטודנטים נוספים. זאת בנוסף על המעונות הקיימים, המציעים כבר עתה פתרונות דיור לכ-4,500 סטודנטים – נתון המציב את הטכניון במקום הראשון בתחום המעונות. בניית המעונות החדשים התאפשרה בזכות תרומת הענק של המיליארדר הסיני לי קא-שינג.