פורמולה מנצחת

S

פרס מיוחד לנבחרת הטכניון בתחרות Formula student שנערכה באיטליה

משלחת הטכניון לתחרות הבינלאומית Formula Student חזרה אתמול לישראל לאחר שזכתה בפרס מיוחד, שהוענק לה על ידי המעצב הראשי של קבוצת פיאט (אלפא רומאו, מזראטי ופרארי). הפרס ניתן לה על עיצוב הרכב היפה ביותר, וכן על השיפורים המשמעותיים ביותר מאז התחרות הקודמת. בדירוג הכללי, דורגה במקום ה-28 מתוך 44, ובפרזנטציה העסקית במקום 12.

בראש נבחרת הטכניון, המונה כ-40 סטודנטים מפקולטות שונות בטכניון, עומדים דוריס פיטילון ואחמד עומרי. דוריס, ילידת ארה”ב, גדלה בחולון, סיימה הקיץ את התואר הראשון בפקולטה להנדסת מכונות

במסגרת העתודה האקדמית, ובקרוב תתגייס לחיל החימוש. אחמד, שגדל בגרמניה ובכפר סנדלה שליד עפולה, עשה בטכניון תואר ראשון במסגרת תוכנית נ.ע.מ (נוער ערבי מצטיין) וכיום הוא לומד לתואר שני בהנדסת מכונות. חברי הקבוצה מציינים את תרומתו העצומה של ראובן כץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות, שסייע להם בגיוס המימון, דאג להם למעבדה, ושילב את הפרויקט בקורס שנתי בהנחייתו: קורס “תכן מוצר חדש”. פעילות הקבוצה מומנה בחלקה על ידי תוכנית האנרגיה ע”ש גרנד בטכניון (GTEP).

צילום: רז שוויצר

צילום: רז שוויצר

“ברגע ששמעתי על הפרויקט ידעתי שאני בפנים,” אומר מיכאל קוצ’נקו, סטודנט בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, שהופקד על חיפוי הרכב וגם נהג בו בתחרות. “בניית הרכב הייתה עבורי הגשמת חלום ילדות. בנינו רכב הרבה יותר חזק ממה שצריך, ואני מאוד גאה בתוצאה.”
“נמשכתי לפרויקט כי רציתי לעשות משהו פרקטי במהלך הלימודים,” אומרת דוריס פיטילון, “ובניית הרכב היא הנדסת מכונות במיטבה. זה הדבר העיקרי שהעסיק אותי בשנתיים האלה, ומה שלמדתי בו בהיבטים של ניהול והנדסה לא למדתי בשום מקום אחר. התחרות עצמה היתה חוויה מדהימה. הגיעו לשם קבוצות מכל העולם, שישנו יחד בקמפינג שליד מסלול המרוצים, וההווי היה נהדר.”

על עיצוב הרכב, שהוביל לזכייתנו בגביע המיוחד, הופקדו ויטלי סקבירסקי וזיו תמיר, סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים.

התחרות כללה בדיקה של היבטים הנדסיים (“התחרות הסטטית”) ואחריה המקצים השונים הבוחנים תאוצה, מהירות וביצועים. “למדנו את לקחי השנה שעברה והגענו הרבה יותר מוכנים, עם רכב חזק ומהיר יותר. הגענו לתוצאה מצוינת במקצה התאוצה (75 מ’ ב-4.3 שניות), וגם במקצה הסיבולת (endurance).”

במכונית הטכניון נהגו ארבעה מחברי הקבוצה: דוריס, מיכאל, גלעד אגם ודוד אמריליו. במשך השנה האחרונה התאמנו הנהגים ב”דן קרטינג” בחיפה, שם הוקצו להם סימולטור והדרכה ללא תמורה. תורמים נוספים הם חברת “כנפית”, שסיפקה את חיפוי הקרבון, “פלאסקו” שהטיסה את הרכב לאיטליה ובחזרה, ו”סגל בייקס״ שתרמו מגנזיום ועיבוד שבבי. בימים אלה מגבשת הנבחרת את הצוות הבא, הצפוי לייצג את הטכניון בתחרות של 2015.

 בקישור: סרטון המציג את ההכנות לתחרות

https://www.youtube.com/watch?v=7lu2lMIiGpw&feature=youtu.be

ארגוןSAE  מארגן מזה שלושים שנה אירועים ותחרויות שונות המיועדות לסטודנטים להנדסה מרחבי העולם. התחרות היוקרתית ביותר במסגרת פעילות הארגון היא Formula student, בה נדרשים הסטודנטים לתכנן ולייצר מכונית מירוץ.