למעלה מ 4,500 מבקרים בליל המדענים בטכניון

מופע של דוקטור מולקולה

מופע של דוקטור מולקולה

טכנולוגיית התפלה חדשנית

טכנולוגיית התפלה חדשנית

ליל המדענים עמד השנה בסימן מדעי המים * בין האטרקציות: פריסקופ וירטואלי, מתקן ייחודי להתפלת מים, דגם של צוללת, דוכן לבועות סבון ענקיות ועוד.

הארוע אורגן על ידי מחלקת השיווק של הטכניון ואת הפעילויות השונות, שהתרכזו בלב קמפוס הטכניון, הובילו חוקרי הטכניון. פעילויות אלה כללו הרצאות והפעלות בנושאים שונים ומגוונים: התפתחות משק המים, מנגנון הפעולה של מתקן התפלה, איכות מי השתייה, פריסקופ שאינו מציץ מהמים, אקוסטיקה תת-ימית, איך גל נולד, דוכן ליצירת בועות סבון ענקיות ועוד.

הציבור ניצח: “חוכמת ההמונים” הישראלית העריכה כמעט במדויק את משקל המלח בים המלח. הערב, בטכניון, הכריז שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי כי החציון של התשובות שסיפק הציבור בסקר עמד על 42.8 מיליארד טון מלח, בשעה שחישובי המדענים עומדים על 42.7 מיליארד טון.

ההכרזה, במעמד נשיא הטכניון, התקיימה מול אלפי המבקרים שהציפו את הטכניון לרגל אירועי “ליל המדענים”.  “הצלחת התרגיל,” אמר השר, “היא בכך שהוא עורר את סקרנות הציבור לשאלה ישראלית מאוד – כמה מלח יש בים המלח, שבו רובנו רחצנו לפחות פעם אחת.” השר הודה לנשיא הטכניון ולמומחה המים פרופסור אורי שמיר על “תצוגה מרהיבה”.

את הפעילויות השונות, שהתרכזו בלב קמפוס הטכניון, הובילו חוקרי הטכניון. פעילויות אלה כללו הרצאות והפעלות בנושאים שונים ומגוונים: התפתחות משק המים, מנגנון הפעולה של מתקן התפלה, איכות מי השתייה, פריסקופ שאינו מציץ מהמים, אקוסטיקה תת-ימית, איך גל נולד, דוכן ליצירת בועות סבון ענקיות ועוד.

באירוע הציגו מדעטק, המוזיאון הימי, חברות מובילות בתעשיית המים, מקורות ורפא”ל, וכן עמותת “נוער שותה מים ודעת”.

בתמונה בעמוד הבית: פרופסור אורי שמיר, השר יעקב פרי, נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא