מרקיע שחקים

נבחרת הטכניון בתחרות

נבחרת הטכניון בתחרות

צוות סטודנטים מהטכניון זכה במקום החמישי בתחרות בינלאומית לפיתוח כלי טיס בלתי מאוישים

צוות של סטודנטים מהטכניון זכה במקום החמישי (מתוך 48 נבחרות) בתחרות היוקרתית של האגודה הבינלאומית לכלי טיס בלתי מאוישים (AUVSI), שהתקיימה בחודש יוני במרילנד, ארה”ב.

נבחרת הטכניון, שכללה סטודנטים מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל והפקולטה למדעי המחשב, פיתחה מערכת מוטסת המבצעת תצפית, זיהוי מטרות, העברת תקשורת והטלת מטענים למטרה – וכל זאת בכלי טיס אוטונומי לחלוטין. שני כלי הטיס שפיתחו הסטודנטים מצוידים במערכות מתקדמות רבות: מצלמה מיוצבת, מחשב מוטס לעיבוד התמונה ומערכת תקשורת לשליטה, בקרה והעברת תמונות. תחנת הקרקע כוללת מערכת שליטה למעקב אחרי הטיסה האוטונומית, איסוף תמונות ועיבודן, ומערכת תקשורת לפיקוד, בקרה והעברת התמונות.

בחלקה הראשון של התחרות, לאחר שלב אישורי הבטיחות, הציגו הסטודנטים לחבר השופטים את מוכנות המערכת לטיסה ((Flight Readiness Review. מתוך 48 הנבחרות שהתחילו את התחרות, רק 29 הגיעו לשלב הסופי: קו הטיסה. שני המטוסים של נבחרת הטכניון עברו בהצלחה את כל הבדיקות.

בקו הטיסה ניתנו לצוותים 20 דקות להכנת המערכת, כולל התחנה הקרקעית. מנחה הפרויקט, דרור ארצי, סיפר כי “במשך שלושים דקות ביצענו את המשימות שלקחנו על עצמנו – טיסה אוטונומית דרך נקודות שהוגדרו, זיהוי תמונות, הטלת ביצה מגובה 350 רגל אל מעגל מטרה ברדיוס של 50 רגל, ועוד. השופטים התלהבו מאוד מביצוע תרגיל הטלת הביצה.”

במהלך תשעת החודשים שקדמו לתחרות התנסו הסטודנטים בפיתוח מערכת כוללת, בייצור כלי טיס, בביצוע אנליזות וניסויים מורכבים, בתפעול המערכת כולה תוך עבודת צוות מתואמת (CRM) ובביצוע פרישׂה מבצעית. “קיבלנו סיוע ותמיכה מכמה חברות וארגונים,” אומר ארצי, “ובכלל זה מגזין ‘ישראל דיפנס’, חברת רפאל, התעשייה האווירית, התוכנית למערכות אוטונומיות בטכניון, המעבדה לעיבודים גיאומטריים של תמונות במדעי המחשב בטכניון, אלביט מערכות וחברת VectorNav. הצוות הדגים בתחרות את הרמה האקדמית הגבוהה של בוגרי הטכניון לעתיד, והציג שוב את יכולותיה של ישראל בפיתוח מערכות משולבות וכלי טיס בלתי מאוישים”.

הפרויקט יוצג בפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל בערב מיוחד שיתקיים לציון האירוע ובכנס UVID 2014, שיתקיים ב-17 בספטמבר 2014 באולמי Avenue בקריית שדה התעופה בן גוריון.

תמונות של הנבחרת:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.762329447123602.1073741863.570358199654062&type=1

סרט על הנבחרת:

https://www.youtube.com/watch?v=MaVU98ciuWU&feature=youtu.be

אתר התחרות:

http://www.auvsi-seafarer.org/news-events