מתערבים בקמפוס

הכסאות בדשא המרכזי של הטכניון המשמשים למפגש סטודנטים וללמידה בחוץ. צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

הכסאות בדשא המרכזי של הטכניון המשמשים למפגש סטודנטים וללמידה בחוץ. צילום : שרון צור, דוברות הטכניון

150 כסאות נוח פוזרו בלב הטכניון כחלק מ”תוכנית ההתערבות” שנועדה לשפר את פני הקמפוס.

במסגרת “תוכנית ההתערבות” הטכניונית, המתקיימת בהובלת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים ואגף בינוי ותחזוקה של הטכניון, פוזרו בדשא המרכזי בקריית הטכניון 150 כיסאות נוח, המוצבים מדי יום בתצורה שונה. המארגנים הזמינו את הסטודנטים להתרווח בכיסאות ולחשוב על רעיונות לשיפור פני הקמפוס. בעתיד יפוזרו הכיסאות ברחבי הטכניון, לרווחת הסטודנטים.

 “תוכנית ההתערבות” נועדה לשפר את הקמפוס לטובת הסטודנטים, החוקרים- מהארץ ומחו”ל, אנשי הסגל האקדמי, הסגל המנהלי, ואורחים רבים מקרוב ומרחוק. כולם מוזמנים ליהנות ולהתרווח. תוכנית זו לשיפור פני הקמפוס מקודמת יחד עם תוכנית המתאר החדשה, שתקבע את כיווני הפיתוח של הטכניון ואת כיווני השימור של ערכיו הנופיים והאדריכליים. התוכנית תקדם שינויים בשיטות ההוראה ובצורכי המחקר, ותיצור מפגש מפרה המעודד מצוינות. דגש מיוחד ניתן בתוכנית ליחסי הגומלין בין הקמפוס לבין הערים חיפה ונשר, עם השטחים הפתוחים של הכרמל ועם מורדותיו העוטפים אותו ומשולבים בו.

בסקר מקדים לקראת תוכנית ההתערבות, שבו השתתפו כ-2,500 סטודנטים וכן נציגים מהסגל האקדמי והמינהלי, התברר כי אוכלוסיית הטכניון מבקשת להוסיף לקמפוס תחושה ביתית ומרחב לא-פורמלי למפגש, לבילוי וללימודים באוויר הפתוח. מהסקר צמח הרעיון לפיזורם של כיסאות הנוח בדשא המרכזי של הקמפוס.

את תוכנית המתאר ואת תוכנית ההתערבות מוביל צוות מתוך הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים (בראשות האדריכלים פרופסור שמאי אסיף ופרופסור יעל מוריה) ומתוך אגף בינוי ותחזוקה של הטכניון (בראשות האדריכלית ורה צוברי).