PTC תקים בטכניון מרכז רובוטיקה ותוכן דיגיטלי

זיו בלפר

זיו בלפר

ההסכם כולל אופציה להרחבה עתידית של הקשר גם למוסדות הטכניון בארה”ב ובסין. היקף ההשקעה 7 מיליון דולר.

27 מאי 2014,  חברת PTC האמריקאית חתמה על הסכם עם הטכניון לפיו היא תתמוך, בהשקעה של 7 מיליון דולר, בהקמה של מרכז רובוטיקה ותוכן דיגיטלי במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה, בראשות פרופסור איגור ורנר. במסגרת ההסכם תממן PTC את הקמתו של המרכז ואת תפעולו בשלוש השנים הקרובות.

חברת PTC פועלת בישראל מעל 20 שנה והמרכז הישראלי שלה הוא אחד משלושת מרכזי הפתוח המובילים שלה בעולם. עובדי מרכז הפיתוח של PTC  יהיו מעורבים בפעילויות שונות במרכז הרובוטיקה. בנוסף, התוכנות של PTC  ישמשו את הסטודנטים במרכז החדש בטכניון.

שני הצדדים רואים בחיוב את האפשרות להרחבה עתידית של הקשר ביניהם גם למוסדות הטכניון בארה”ב ובסין.

PTC הינה חברה אמריקאית שבסיסה בבוסטון והיא הנסחרת בנאסד”ק. החברה מעסיקה מעל 6,000 עובדים  ומחזור המכירות שלה בשנת 2013 הסתכם בכמיליארד ושלוש מאות מיליון דולר. עם לקוחותיה של  PTC נמנות חברות  הייצור והטכנולוגיה מהגדולות בעולם, ביניהן: טויוטה, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, קאטרפילר, ג’נרל אלקטריק, רייתיאון, EADS, סמסונג, דל, טושיבה, מוטורולה ועוד.

מרכז הפיתוח של PTC  בישראל פועל מאז 1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה”ב. כיום מרכז הפיתוח מעסיק כ- 250 עובדים בשני מרכזים בהרצליה ובחיפה. מרכז הפיתוח הישראלי הוא מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם מחוץ לארה”ב. בשנים האחרונות PTC  הגדירה את מרכז הפיתוח   בישראל כמרכז פיתוח אסטרטגי, כתוצאה מכך המרכז שילש את גודלו בפחות מעשור. המרכז הישראלי אחראי לפיתוח המוצרים המובילים של PTC  הנמכרים בכל העולם.

התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים -בתלת מימד, ולנהל את כל חיי המוצר משלב הרעיון, התכן, היצור ועד התמיכה אצל הלקוח. התוכנה מאפשרת לתכנן את המוצר באופן דיגיטלי, לראות אותו בתלת מימד, לבחון כיצד כל המרכיבים שלו משתלבים יחד ולאפשר ללקוחות או ספקים לבחון אותו בשלבי התכנון ולשנות אותו בקלות יחסית עוד בטרם הגיע לשלבי הייצור.

זיו בלפר מנהל מרכז הפיתוח של PTC בישראל מוסר: “אנחנו שמחים על חתימת ההסכם עם הטכניון ועל כך שנסייע בקמת המרכז החדש. כחברה המפתחת טכנולוגיות לפתוח מוצרים, אנו רואים בחינוך הטכנולוגי כדבר יקר ערך. הטכניון נחשב לאחד המוסדות האקדמיים המובילים בעולם בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה ושיתוף פעולה כזה הינו צעד נוסף לקידום החינוך לטכנולוגיה בישראל ובעולם.  “

פרופ’ בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים ברך אף הוא על ההסכם והוסיף: “הטכניון מקדם בברכה שת”פים עם חברות טכנולוגיה המעשירות את תכני הלימוד ותורמות גם לחווית הלמידה של הסטודנטים.  ההסכם הוא נדבך נוסף במערכת ענפה של קשרים קיימים בין הטכניון למוסדות הוראה ומחקר במדינת מסצ’וסטס.  התרומה של חברת PTC היא עדות נוספת למוניטין הטכניון ולהכרה הבינלאומית בו כאחד המוסדות המובילים בעולם במדע וטכנולוגיה”.

בתמונה בעמוד הבית: פרופ’ בועז גולני.