קרן עזריאלי תורמת 21 מיליון ש”ח לשלוחת הטכניון בשרונה

azrieli222

מר דוד עזריאלי מסיר את הלוט מעל שלט הקמפוס החדש. צילום : סטודיו לם וליץ

 

  • היחידה ללימודי המשך של הטכניון פועלת באזור המרכז משנת 1958. בחודש יולי האחרון, עברה היחידה למשכנה החדש בקמפוס שרונה המתחדש.
  • דוד עזריאלי: “הגעתי לישראל בשנת 1942, באמצע המלחמה. בשנת 1943 התקבלתי לטכניון. זה היה הישג עצום עבורי, הייתי לבד בלי משפחה והטכניון הפך עבורי לא רק למקום לימודים, אלא גם לבית חם ומשפחה. פתיחת קמפוס הטכניון בתל אביב תאפשר הרחבה וחיזוק לימודי היזמות והחדשנות בישראל”.

בטקס חגיגי הודיעה קרן עזריאלי על תרומה בסך 21 מיליון שקלים, לפיתוח והרחבת היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של הטכניון במתחם שרונה בתל אביב. בעקבות התרומה, היחידה תיקרא “היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ ע”ש עזריאלי”; קמפוס הטכניון בתל אביב ייקרא “קמפוס הטכניון בשרונה ע”ש עזריאלי”. התרומה תשמש גם ליצירת מסלול MBA חדש של הטכניון עם התמחות בחדשנות וביזמות, אשר ייקרא “תכנית מאסטר במינהל עסקים עם דגש על יזמות וחדשנות ע”ש עזריאלי”.

היחידה ללימודי המשך של הטכניון פועלת באזור המרכז משנת 1958. בחודש יולי האחרון, עברה היחידה למשכנה החדש בקמפוס שרונה המתחדש.

הקמפוס החדש של הטכניון, ממוקם בפרויקט השימור והשחזור של המושבה הטמפלרית בתל אביב, והוא כולל שלושה מבנים בשטח של כ- 1,800 מ”ר. במתחם 16 כיתות לימוד חדשניות בהן החלו השנה ללמוד כ- 500 סטודנטים מתחומי הנדסה ומדעים מדויקים.

במהלך השנים האחרונות תרמה קרן עזריאלי רבות לטכניון ובפרט לפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים. קרן עזריאלי סייעה במתן תמיכה למחקר, לקידום סטודנטים וחוקרים צעירים מצטיינים. יצוין כי במשך עשרות שנים מילא דוד עזריאלי, בעל תואר ד”ר לשם כבוד מהטכניון וחבר הקורטוריון,  שורה של תפקידי מנהיגות באגודת דורשי הטכניון בקנדה ואף שימש כנשיא הכבוד שלה.

הטקס החגיגי לקריאת קמפוס הטכניון בשרונה ע”ש דוד עזריאלי, נפתח בהרצאתו של חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2011, פרופסור דן שכטמן על יזמות וחדשנות טכנולוגית. “התחלתי את לימודי בטכניון לפני חמישים שנים.” אמר, “מאז השתנה הטכניון לבלי הכר והקים שלוחות ברחבי העולם –ניו יורק, סין ואפילו הגיע לתל אביב עם בניית הקמפוס בשרונה. אני מקווה שבעתיד הוא יפתח שלוחה גם בגליל. יזמות טכנולוגית היא מפתח לשלום עולמי. המוחות אינם בורחים מהארץ אלא מוגלים, עלינו לפתח עוד מקומות עבודה מושכים ומעניינים לצעירים כדי למשוך אותם חזרה ארצה.”

 בטקס הסיר דוד עזריאלי יחד עם בני משפחתו את הלוט מעל שלט הקמפוס החדש, ואמר בהתרגשות: “הגעתי לישראל בשנת 1942, באמצע המלחמה. בשנת 1943 התקבלתי לטכניון. זה היה הישג עצום עבורי, הייתי לבד, בלי משפחה והטכניון הפך עבורי לא רק למקום לימודים אלא גם לבית חם ולמשפחה. פתיחת קמפוס הטכניון בתל אביב תאפשר הרחבה וחיזוק לימודי היזמות והחדשנות בישראל. אני מודה על האפשרות שניתנה לי להיות שותף להבאת הידע, המקצוענות והניסיון של הטכניון גם למרכז הארץ לטובת סטודנטים ומהנדסים רבים.”

פרופסור פרץ לביא, נשיא הטכניון, ציין כי  שלוחת הטכניון של היחידה ללימודי המשך  בתל אביב מאפשרת לאקדמאים ומהנדסים מאזור תל אביב והמרכז, ליהנות מלימודי המשך ולימודים אקדמיים לתואר שני של הטכניון קרוב לביתם. “בספטמבר 1942 הגיע דוד עזריאלי לארץ ישראל ובחודש ספטמבר 1943 התקבל ללימודים בטכניון”, אמר פרופסור לביא. “מאז נמשך הקשר ההדוק בינו לבין הטכניון. תרומתו של דוד עזריאלי למדינת ישראל בכלל ולטכניון בפרט היא עצומה. אלפי מהנדסים ואדריכלים פועלים היום בארץ הודות לתמיכתו. התכנית החדשה במינהל עסקים אשר ביתה בקמפוס עזריאלי, המתמקדת בצד העסקי של חברות הזנק, תקרא על שמו של דוד עזריאלי. מי ייתן ורוחו תשרה על בוגרי התכנית ותנחה אותם מהצלחה להצלחה ומכאן ייצאו עוד הרבה ‘עזריאלים’ שיפתחו את הכלכלה הישראלית.”

קרן עזריאלי הוקמה במטרה לתמוך ביוזמות חינוכיות, מפתחת ומפעילה בעשור האחרון תכניות המקדמות מצוינות בחינוך, הן במוסדות להשכלה גבוהה עבור אקדמאיים וסטודנטים, והן בבתי ספר ברחבי הארץ לקידום השכלתם של בני נוער ומניעת נשירתם מבתי הספר בשנות חטיבת הביניים.

בתמונת בעמוד הבית (מימין לשמאל): פרופסור פרץ לביא, דוד עזריאלי, פרופסור מחקר דן שכטמן.