כנס בטכניון ידון ב “זוללי האנרגיה” הגדולים בעתיד

עובדות על תנועת האינטרנט

עובדות על תנועת האינטרנט

בשנת 2030 חצי מתפוקת החשמל בארה”ב תופנה למחשבים ותשתית תקשורת וכמובן שהיא לא תוכל לעמוד בכך (כיום 8% מהאנרגיה בארה”ב מופנה למחשבים ותקשורת); קצב הצמיחה באינטרנט גדל והולך ואיש לא יוכל להגביל זאת; אנרגיות השמש והרוח לא יפתרו את הבעיה ויש להמציא את הטרנזיסטור מחדש.

“מחשבים ותקשורת הם “זוללי האנרגיה” הגדולים ביותר ולא ירחק היום שבו תפוקת החשמל לא תוכל לעמוד בכך”. כך אומרים חוקרי הטכניון שאירגנו כנס בין לאומי ראשון מסוגו שידון בבעיה.

פרופסור גדי אייזנשטיין, ראש מכון ראסל ברי למחקר בננו-טכנולוגיה, אומר כי אספקת האנרגיה לא תעמוד בקצב הגידול האדיר של המחשבים והתקשורת ובעתיד הלא רחוק הם יצרכו יותר אנרגיה מתאורה. הפתרון לא טמון באנרגית השמש או במקורות אנרגיה נוספים, ולא יהיה מנוס מהמצאת הטרנזיסטור מחדש, תוך ניסיון למצוא תחליף לסיליקון ושיפור משמעותי בשיטות התקשורת בין מחשבים.

בכנס, שיתקיים בטכניון ב-23-24 באפריל, ירצו חוקרים מובילים מהאקדמיה והתעשייה, מהארץ ומחו”ל. בין הנושאים שיידונו – מערכי מחשבים ענקיים כגון אלה של חברת גוגל, קישוריות במחשבי על (בעתיד יהיו בכל אחד מהם מיליארד כבלים אופטיים) ואפילו הכנסת האופטיקה לתוך השבב, עליה תרצה פרופסור קרן ברגמן מאוניברסיטת קולומביה, אשר “שוחה נגד הזרם” בתחום זה, נוכח הקשיים ביישומו בעיקר בגלל חוסר התאמה של החומרים באופטיקה ובשבבים.

“קצב הצמיחה באינטרנט ימשיך לגדול ללא שליטה”, מדגיש פרופסור אייזנשטיין. “נסיונות להגבילו לא יצלחו משום שאנשים יתקוממו נגד זה. מדובר בתחום שחרג כבר מזמן מהמדע והטכנולוגיה והיה לנושא חברתי. האינטרנט הוא תופעה הסטורית חיובית ומדהימה אשר שינתה את חיינו ועתה עלינו למצוא פתרונות לבעיית האנרגיה שהיא יצרה”.

 לינק לכתבה ב”הארץ”:

http://www.haaretz.co.il/news/science/.premium-1.2288241

בתמונה בעמוד הבית: פרופסור גדי איזנשטיין. צילום: דוברות הטכניון