הטכניון ואוניברסיטת ווטרלו חתמו על הסכם שיתוף פעולה

waterloo2

פרופסור פרץ לביא (משמאל) ופרופסור פרידון האמדולפור – נשיא אוניברסיטת ווטרלו.
צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון

הטכניון ואוניברסיטת ווטרלו הקנדית מקווים להאיץ פריצות דרך במחקר ובמיסחור טכנולוגי באמצעות הסכם חדש שנחתם היום, 18 במרץ 2014, במהלך כנס משותף בישראל. ההסכם נועד לעודד שיתוף פעולה בין החוקרים המובילים בשני המוסדות בתחומים של מערכות מידע קוונטיות, ננו-טכנולוגיה ומים לטובת מחקר בסיסי ויישומי.  הסכם השותפות יקשר סטודנטים ואנשי סגל משני המוסדות לשווקים גלובליים באמצעות מיסחור ויצירת קשרים עם שותפים תעשייתיים בקנדה ובישראל.

“השותפות בין אוניברסיטת ווטרלו לטכניון – שתי אוניברסיטאות-חדשנות מובילות ברמה העולמית – היא מהלך טבעי,” אמר פרידון האמדולפור, נשיא אוניברסיטת ווטרלו. “שותפות זו תסייע לווטרלו ולטכניון להאיץ את ההתקדמות בנושאים האמורים. דיסציפלינות אלו יסייעו לנו לעצב את העתיד של קהילות, תעשיות וחיי יום-יום.”

“השותפות בין שני גופים מובילים בתחום החדשנות יוצרת את התנאים לתמיכה בפריצות דרך מחקריות ובהזדמנויות חדשות למיסחור בקנה מידה בינלאומי,” אמר ג’ורג’ דיקסון, סגן נשיא למחקר באוניברסיטת ווטרלו. “לאוניברסיטת ווטרלו ולטכניון יש היסטוריה בת כמעט 20 שנה של שיתוף פעולה מחקרי.”

 נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר: “ההסכם בין שתי האוניברסיטאות יוביל למחקר משותף בין מדענים ישראלים וקנדים בתחומים שהינם חיוניים להפיכתו של העולם למקום טוב יותר. לא עולה על דעתי שותף טוב יותר לטכניון בתחומים אלה מאשר אוניברסיטת ווטרלו”.

הכנס המחקרי המשותף, לציון חתימת החוזה, כלל הרצאות של כמה מהחוקרים המובילים בעולם, ובהם ריימונד לפליים, מנכ”ל מכון ווטרלו למיחשוב קוונטי. לפליים, שהיה סטודנט של סטיבן הוקינג, מוביל כיום את החתירה לפיתוח המחשב הקוונטי הראשון בעולם.

הכנס הציג גם את עבודתה של קרולין רן, שמומחיותה בטכנולוגיית מעבדה-על-שבב עשויה לחולל מהפכה באיבחון ובטיפול רפואי, באמצעות הפיכתו של האיבחון הכימי והביו-רפואי לתהליך מהיר, פשוט וזול יותר. דיוויד בלוז, מנהל מרכז המחקר הקנדי לשיקום מי תהום, הציג גם הוא את המחקר שלו על דרכים חדשות ויעילות יותר לבלימת זיהום המים כתוצאה מפעולות כרייה.

השותפות המחקרית החדשה תרחיב את טווח ההזדמנויות הבינלאומי לחילופי סטודנטים (לתואר ראשון, שני ושלישי) ופוסט-דוקטורנטים, וזאת בנוסף לתוכניות משותפות של לימוד והכשרה, ובהן מסלולים לתואר משותף. המוסדות ישתפו פעולה גם במחקרים יישומיים, סדנאות, סמינרים וכנסים.

שתי האוניברסיטאות יספקו מימון ראשוני (seed) לאותן יוזמות של שיתוף פעולה, שתחילתן בכנס המשותף שנערך בטכניון.

 על אוניברסיטת ווטרלו:

תוך חמישה עשורים בלבד הפכה אוניברסיטת ווטרלו, הממוקמת בלב המרכז הטכנולוגי של קנדה, לאחת האוניברסיטאות המובילות בקנדה, עם 35,000 סטודנטים לתואר ראשון, שני ושלישי. ווטרלו, כבית הגדול בעולם לתוכניות משותפות להשכלה גבוהה, מקבלת בברכה שיתופי פעולה עם העולם ומעודדת שותפויות בלמידה, במחקר ובהמצאה. בעשור הבא מחויבת האוניברסיטה לבניית עתיד טוב יותר לקנדה ולעולם, באמצעות הובלה בחדשנות ובשיתוף פעולה, במטרה ליצור פתרונות רלוונטיים לבעיות היום והמחר. למידע נוסף על ווטרלו אנא היכנסו לאתר www.uwaterloo.ca

 בתמונה בעמוד הבית – חתימת ההסכם (משמאל לימין) : הפרופסורים ג’ורג’ דיקסון, סגן נשיא ווטרלו למחקר, פרידון האמדולפור, פרץ לביא ועודד שמואלי, המשנה לנשיא הטכניון למחקר. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון