100 בוגרים ראשונים לתכנית “נעם” בטכניון

samer2

תכנית “נעם” (נוער ערבי מצטיין) של עמותת “ידידי עתידים” הוקמה וממומנת על ידי איתן ורטהיימר ומביאה לטכניון צעירות וצעירים ערבים בעלי יכולת ממשפחות מצוקה

תכנית “נעם” (נוער ערבי מצטיין) בטכניון תצדיע למאה בוגריה הראשונים בכנס שייערך בטכניון, ובמרכזו הרצאת חתן פרס נובל, פרופסור מחקר דני שכטמן, על “חשיבות ההשכלה ההנדסית המדעית”.  כן ישתתפו בכנס איתן ורטהימר, המקים והמממן של התכנית, נשיא הטכניון וראשי חברות הי-טק שבוגרי “נעם” כבר עובדים בהן.

סאמר ג’מאמעה הוא אחד הבוגרים. כיום הוא כבר עובד בחברת “אמדוקס” בנצרת, לאחר שסיים את לימודיו בטכניון בהנדסת תעשיה וניהול וכלכלה. הוא יליד יפיע, בן בכור במשפחה בת ארבעה ילדים. אביו, פועל בנין, משקיע רבות בילדיו. “אל תהיו כמוני”, הוא אומר להם. “אני בן 46 וכבר עייף”.

סאמר למד בבית הספר התיכון בכפרו. המנהל הציע אותו לפרוייקט “נעם”, הוא נבחן, התראיין והתקבל. “כל הזמן ידעתי שאגיע לטכניון”, הוא אומר. “אם לא הייתי מתקבל לתכנית, הייתי עובד כמה שנים, חוסך ומגיע לטכניון. ‘נעם’ נתן לי מכינה, מעונות ולימודים בחינם, לימודים נטו בלי בעיות פרנסה. הכל מומן על ידי התכנית. קיבלנו גם הכנה לפסיכומטרי, עובדים סוציאליים שפתרו לנו בעיות ושירלי היא כמו אמא שניה שלי”.

בדברו על שירלי הוא מתכוון לשירלי יוגב, מנהלת התכנית. סאמר גם מדבר בחום רב על איתן ורטהיימר שפתח בפניו ובפני חבריו את שערי הטכניון בפרט וההשכלה הגבוהה בכלל. “אני נותן שעורים פרטיים בבית הספר שלי, בהתנדבות. אני גם מייצג את הפקולטה שלי, בהתנדבות, ביום הפתוח ומציג אותה בפני מועמדים ללמוד בטכניון. זה המעט שאני יכול לעשות בתודה ובתמורה לכל מה שקיבלתי מ’נעם’. היום אני עובד בפיתוח ורוצה להמשיך לתואר שני. כן, בודאי בטכניון. נכון, לא קל כאן, אבל אני מת על המוסד הזה. אני בא לכאן בכל יום ראשון גם אם אין לי לימודים. תכנית ‘נעם’ היא גשר לטכניון בשביל צעירות וצעירים ערבים. והמכינה מרככת את הלם המעבר מהלימודים בתיכון. כולם בכפר שלי שמעו על ‘נעם’ ושואפים להתקבל לתכנית הזו”.

התכנית נפתחה ביולי 2006 וכיום לומדים במסגרתה 280 סטודנטיות וסטודנטים.

בתמונה: סאמר ג’מאמעה