תחרות “המהנדס הצעיר” של רשת אורט התקיימה בטכניון

mehandes2

במקום הראשון זכו שני תלמידי אורט כרמיאל, על בניית מערכת המתרגמת כתוביות לשפת הסימנים.

רשת אורט ישראל  והטכניון קיימו היום בחיפה את אירוע “המהנדס הצעיר” – חשיפה ראשונה של פיתוחים טכנולוגיים חדשניים אשר פותחו על ידי תלמידים מהפריפריה בעזרת חוקרי הטכניון. באירוע הוצגו  56 פרויקטים של תלמידים מ-30 בתי ספר מכל הארץ, ובהם אורט אלון יקנעם, אורט ע”ש יגאל אלון נצרת עילית, בית ספר אלבשאאר למדעים סכנין, וקריית חינוך מעיין שחר קיבוץ עין החורש.
במקום הראשון זכו ולריה פדרמסר וגיא שמש, תלמידי אורט פסגות כרמיאל. השניים בנו, בהנחייתו של ראובן דינוביץ, מערכת המתרגמת כתוביות לשפת הסימנים. בנוסף לתרגום הכתוביות מעבירה המערכת רטט לגבו של הצופה, במטרה להעביר לו את האווירה של פסקול הסרט הנצפה. “זאת היתה עבודה קשה מאוד, שחייבה אותנו ללמוד המון,” אומרת ולריה. “אני התמקדתי בלמידת שפת הסימנים וביצירת מאגר סרטונים בשפת הסימנים, וגיא היה אחראי על תיכנות המערכת, שהיה פרויקט מורכב מאוד.” המנחה, ראובן דינוביץ, אמר כי ולריה וגיא ייבחנו בקרוב על הפרויקט על ידי שני בוחנים חיצוניים, במסגרת בחינות הבגרות.

במקום השני זכו התלמידים אביעד סבח ועמית אטיה, תלמידי אורט קריית טבעון, שבנו מערכת לאבחון ומעקב אחר נקודות חן בהנחיית איתמר פייגנבאום ואורן למדן. במקום השלישי זכו התלמידים יארא מסאדי, מייס מצארווה, מחמוד ג’בארין ומחמוד אגבאריה, מתיכון עתיד אלאהליה, אום אל-פחם. הארבעה בנו, בהנחיית עזיז שייך עבד, מכונה  להכנה אוטומטית של חלב לתינוק.

 הזוכים במקום הראשון ייהנו ממלגת לימודים לשנה ראשונה באחד מהמוסדות האקדמיים המובילים בארץ: הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון או אוניברסיטת תל אביב. הזוכים במקום השני ייהנו ממלגת לימודים לשנה בגובה  75% משכר הלימוד, והזוכים במקום השלישי  ייהנו ממלגת לימודים לשנה בגובה 50% משכר הלימוד.

 ד”ר אלי אייזנברג, סמנכ”ל בכיר וראש מינהל מו”פ והכשרה ברשת אורט:”אורט ישראל משקיעה משאבים רבים בפיתוח החינוך המדעי טכנולוגי בקרב תלמידי תיכון בכל הארץ, ובמיוחד בפריפריה. שיתוף הפעולה עם הטכניון הוא מקור לגאווה עבורנו היות והוא מאפשר להוביל את דור העתיד של המדענים והמהנדסים של ישראל כבר משלב לימודי התיכון ועד לסיום התואר האקדמי. אם בעבר נטען כי יזמות, חדשנות ויצירתיות הן תכונות מולדות, כיום אנו יודעים כי מדובר במיומנויות נרכשות הניתנות ללמידה, אשר הינן הכרחיות לכל תלמיד ותלמיד. השנה שמחנו לראות כי רבים מהתלמידים בחרו להשקיע דווקא בפיתוח פרויקטים המאפשרים שיפור באיכות החיים לבעלי מוגבלויות ואנו גאים בהם על כך.”

 פרופסור משה סידי, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, בירך את התלמידים ואמר: “כל התחומים בהם עוסקים הפרויקטים שלכם – נלמדים בטכניון. בלעדי הבוגרים של המוסד החשוב הזה, לא הייתה מדינת ישראל מגיעה להישגים שובי לב ודמיון. כשאני מביט בפרויקטים שעשיתם, ורואה את הברק בעיניכם, אני יודע שהדור לא הולך ופוחת אלא עולה אפילו על קודמו. אתם דור העתיד של הסטודנטים בטכניון ושל המהנדסים שיובילו את מדינת ישראל לפסגות נוספות.”

בתמונה: מימין: הזוכים במקום הראשון – אורט פסגות כרמיאל. משמאל: הזוכים במקום השלישי – עתיד אלהליה אום אל-פחם. במרכז: אלי אייזנברג, סמנכ”ל בכיר וראש המינהל למו”פ ולהכשרה באורט ישראל, וגרשון כהן, מנהל אגף טכנולוגיה במשרד החינוך.

צילום: שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון.

לפרטים נוספים:
דנה הרמן, סמנכ”ל רהב תקשורת 052-6678341

דורון שחם, סגנית דובר הטכניון – 050-3109088