השיח הדיגיטלי באדריכלות

ספר חדש של רבקה אוקסמן ורוברט אוקסמן על השיח הדיגיטלי באדריכלות

ספר חדש של פרופסור חבר רבקה אוקסמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, שכתבה ביחד עם בעלה רוברט אוקסמן, נותן הסבר לקונספציות חדשות ומהווה דפוס חשוב של תרומה לאנליזה של השיח הדיגיטלי באדריכלות.
הספר עב הכרס –  Theories of the Digital in Architecture – מנסה לפתח גישה קונספטואלית חדשנית לגבי ההשפעה הגוברת של האינטגרציה של טכנולוגיות של מדיה דיגיטלית בתחום התכן. הספר כולל אסופת מאמרים וסוקר תהליכי תכנון חדשניים, פרוייקטים וטכנולוגיות חדשות.

הוא יצא בהוצאת Routledge.

באחרונה כתבה פרופסור רבקה אוקסמן את המאמר הפותח לקטלוג המרשים של התערוכה Naturalizing Architecture שהתקיימה בפאריז. היא כתבה על החיבור בין אדריכלות ומדעי הטבע, המהווה לדעתה בסיס לזרם החדש באדריכלות. “גם האדריכלות עוברת שינוי, במקביל להתפתחות הטכנולוגית”, כתבה. “האמנות והאדריכלות העניקו מאז ומתמיד השראה זו לזו, אולם הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לעבור לתפיסה חדשה המשלבת בין מודלים תכנוניים לבין מודלים של הטבע עצמו”.

פרופסור אוקסמן מדגישה כי מדובר במודלים ניסיוניים המראים פריצת דרך מדעית, אולם כרגע אין להם יומרה להיות מעשיים. בינתיים מציגים התוצרים המרהיבים של האדריכלות החדשה תובנות חדשניות וחגיגה אסתטית לעיניים.

כריכת הספר

כריכת הספר