אני שמחה לראות יותר ערבים בטכניון ובחברות הי-טק

rana_site1

רנא דאוד, בוגרת “נעם” (נוער ערבי מצטיין) סיימה לימודי מדעי המחשב בטכניון וכבר עובדת בחברת הי-טק בגליל.

רנא דאוד היא הקטנה בין חמשת ילדיה של משפחת דאוד. היא מסיימת עתה את לימודיה בפקולטה למדעי המחשב בטכניון ושמחה לראות סביבה יותר ויותר סטודנטיות וסטודנטים ערבים, ויותר צעירות וצעירים ערבים העובדים בחברות הי-טק בארץ.

אביה של רנא הוא מורה בתרשיחא. יום אחד ראה בבית ספרו מודעה של “נעם” בטכניון המזמינה תלמידות ותלמידים ערבים מצטיינים לתכנית שהקים ומימן התעשיין איתן ורטהיימר במסגרת עמותת “ידידי עתידים”. הוא הביא את המודעה לבית ספרה של רנא בתו בשייח דנון, ולשמחתו היא וחברה שלה התקבלו לתכנית. רנא סיימה את המכינה בטכניון בהצטיינות והתקבלה לפקולטה למדעי המחשב. בנוסף ללימודיה היא חברה בנבחרת הקט-רגל של הטכניון ומלמדת בהתנדבות במכינה מתמטיקה ופיסיקה.

לחברת “גליל סופטוור” בנצרת היא הגיעה כדי לספר על “צופן”, שהיא עמותה המסייעת לצעירות ולצעירים ערבים למצוא עבודה. שירלי יוגב, מנהלת “נעם”, הפנתה אותה לעמותה. שם היא קיבלה מנטור, איש ההי-טק יואב צ’רנוברודה, אשר עשה לה סימולציה של ראיון עבודה, אמר לה מה לומר בראיון ומה לא לומר וליווה אותה בדרכה למצוא עבודה בחברה עתירת טכנולוגיה. בעודה שולחת קורות חיים היא הגיעה לחברת “גליל סופטוור” כדי לספר על “צופן” ומנהלת משאבי אנוש בחברה אמרה לה: “התכנית עליה את מספרת לנו מעניינת מאוד, אבל למה שאת עצמך לא תתחילי לעבוד אצלנו”?

אחיה הגדול של רנא עורך דין ואחותה פיזיותרפיסטית. אמה אחות בבית חולים. במשפחת דאוד מבינים את חשיבותה של ההשכלה. “נעם”, אומרת רנא, “הוא הגשר שלי לחיים, הוא פתח לי את דלתות הטכניון, איפשר לי ללמוד ללא דאגות פרנסה. הודות לו אנו רואים יותר סטודנטיות וסטודנטים ערבים בטכניון ונראה יותר ערבים בתעשיית ההי-טק בארץ. חברות וחברים שלי כבר שואלים אותי אם הטכניון לא כל כך מפחיד וקשה. אני אומרת להם שהוא לא קל אבל אסור לפחד מהקושי. המכינה בטכניון מאוד עוזרת, משלימה חומר בפיסיקה ובמתמטיקה. לי היה חשוב מאוד הקורס בכתיבה מדעית. למדתי שם לחשוב אחרת. הלימודים בטכניון ומקום העבודה שלי כיום הוכיחו לי שדו קיום בין יהודים לערבים אפשרי גם אפשרי”.

“גליל סופטוור” נוסדה בשנת 2008 על ידי היזמים זאבי ברגמן וג’יימי לוי, והיא ממוקמת בנצרת. כיום זו חברת התכנה הגדולה ביותר במגזר הערבי והמנכ”ל שלה, דרור גונן, מאמין בכוחו של השילוב בין מוטיבציה עסקית, חזון חברתי וגישור בין-תרבותי. באסל חורי הוא סמנכ”ל פיתוח עסקי בחברה, המעסיקה כ-120 עובדים.

בתמונה: רנא דאוד במדי נבחרת הטכניון בקט רגל. צילום: דוברות הטכניון